• Emelie80

5-7 min. mellan värkar i över 7 timmar nu....tips??

Fick första värken vid ett inatt. Sedan har det fortsatt med 5-7 minuters mellanrum.

Ordentliga värkar är det som är på gränsen till vad man klarar av.

Kontaktade förlossningen vid 4 tiden i natt och hon sa att jag själv fick avgöra om jag klarade av det hemma eller inte. Alltid skönast att vara hemma så länge det går, så jag valde att stanna hemma. Har provat både varm dusch och panodil, och nu de senaste två timmarna lyckats slumra till mellan värkarna.

Vad hade ni gjort? Åkt in och fått smörtlindring för att kunna sova lite, eller stannat hemma och härdat ut? (Det är knappt det går)

Värkarna varar ca. 1 minut, men har trappats av till ca, 7 minuter mellan.
    Jag är på BF +9.....

• Svar på tråden 5-7 min. mellan värkar i över 7 timmar nu....tips??
  • FrökenR

Hej igen!!!
    Jag klockar också, 6-9 min emellan, sedan kl 06. Värkar på 30 sek-1 min. BF+10. Jag stannar hemma tills det är 5 min mellan då det är mitt andra barn (drygt 3 mil till sjukhuset med MYCKET trafik på vägen).

• Emelie80

Hej hej igen =)

Jag har ca. en timme till sjukhuset, men eftersom detta är mitt första barn så verkar det som att man inte ska åka in för tidigt... '

Komiskt att vi ligger så lika!! Jag satsar på 4 minuter tror jag, om det inte gör allt för jävla ont. Hur länge behöver de vara regelbundna på ex. 4 minuter för att man ska kunna kalla de regelbundna? en timme? två timmar?

Man trodde man hade koll, men när det väl sätter igång e man inte så kaxig =)

• FrökenR

Förra gången åkte jag nog in när jag hade 3-4 min mellan värkarna. Då var dom så starka så att jag inte kunde prata under en värk och var tvungen att hålla mig i köksbänken. När jag kom in var jag öppen 4 cm.

• Mary Jo

När jag hade 5 minuter mellan värkarna åkte jag in. då var jag öppen 7 cm och hon kom på drygt 2 timmar. jag åkte in när jag hade så sjukt ont att jag inte orkade vara hemma längre:) Lycka till!!

• FrökenR

Jag har ingen koll på hur länge dom var regelbundna. Jag var bara säker på att dom var tillräckliga för att dom inte skulle kunna skicka hem oss igen

• vampyria2

Oj hade jag haft 7 min mellan värkarna och 1 timme till förlossningen så skulle jag åka in, även om det är första barnet.
    Det kan gå relativt snabbt och har du så ont nu så du knappt står ut så kan 1 timme kännas väldigt långt om det blir tuffare för dig.

Lycka till och grattis Solig

• Mary Jo
    vampyria2 skrev 2010-06-18 09:04:07 följande:
    Oj hade jag haft 7 min mellan värkarna och 1 timme till förlossningen så skulle jag åka in, även om det är första barnet.
    Det kan gå relativt snabbt och har du så ont nu så du knappt står ut så kan 1 timme kännas väldigt långt om det blir tuffare för dig.

Lycka till och grattis Solig
    håller med.
  • Emelie80

Det låter bra det där!!
    Har haft ett par som varit så jävliga att jag inte vetat var jag skulle ta vägen. Prata har det inte varit tal om fast sambon försökt =)

Nu har dom dock tickat av. Efter ytterligare en varm dusch så har det gått en halvtimme sen jag hade en ordentlig värk senast...

Men det kan ju komma tillbaka precis när som helst och då ska jag vara totalt redo för att åka in =)

Fröken R: vi kan väl hålla kontakten under dagen. Alltid spännande o se hur det går =)

• FrökenR

Jag är väl en smärttålig optimist som tänkte vänta hemma ett tag till. Samtidigt så bor jag i Sthlms-området och har 3 sjukhus på vägen till det vi ska till.

• Emelie80

Hur går det? Hänt något nytt?

Mitt stannade av så jag har fått vila lite i alla fall. Haft enstaka värkar bara.
    Men nu får det gärna sätta fart igen så vi har ett barn inatt i alla fall =)

• FrökenR

Samma här, det avstannade lite och blev mer oregelbundet. Har ätit mat och glass, tagit en promenad, plockat ur diskmaskinen för att få det att komma igång igen.

• MammaNova

Jag hade värkar mellan 3-4minuter emellan i tisdags, 1 minut höll de i sig (enligt ctg på förlossningen) men de lugnade sig och vi åkte hem.

Lycka till !

• Ezder

Jag hade starka värkar med 6 minuters mellanrum i 3½ dygn innan vi åkte in, och sedan tog det 13 timmar på sjukhuset. Så jag skulle nog väntat lite med att åka in... Men alla förlossningar är olika... Lycka till!

• FrökenR

03:04 19 juni tittade vår andra kille ut. 3825 g tung och 52 cm lång.

• Emelie80

OJ, jag hade helt glömt bort att jag startade denna tråden! =)

Kul att läsa nu i efterhand!
    Vår lilla dotter kom ut måndagen den 21 juni kl. 11,13. 3720 gram och 50cm =)

Jag hade värkar i 4 dygn sammanlagt och det slutade med akutsnitt med komplikationer så att jag nästan strök med...

O ändå så är jag sjukt sugen på en liten till. Det var jag redan efter förlossningen. Märkligt att man är funtad så =)

Svar på tråden 5-7 min. mellan värkar i över 7 timmar nu....tips??