• Gryntroll

Rabarberpanacotta m färska jordgubbar eller Vanilijpanacotta m rabarber/jordgubbskompott?

Står i valet och kvalet för morgondagens efterrätt....
    # Rabarberpanacotta m färska jordgubbar
    eller
    # Vaniljpanacotta m rabarber/jordgubbskompott (alt "smälta rabarber" o färska jordgubbar)

Vad skulle du gjort?
    Andra tips med ungefär samma ingredisenser som ovan?

• Svar på tråden Rabarberpanacotta m färska jordgubbar eller Vanilijpanacotta m rabarber/jordgubbskompott?
  • vackrastarflow

nummer 2, man ska inte bråka med ett vinnande koncept när det gäller panacottan.

• CharlieF

Båda lät riktigt gott men jag skulle nog ändå rösta på vaniljpannacotta med rabarber/jordgubbskompott! Lycka till

• Cia o krabaten

Då hade jag valt vanilj med kompott.

Jordgubbs och rabarberpaj lär annars vara gott. Och med en god vaniljsås/kräm till det! 

• Cecese

Nummer 2, vanlig vaniljpannacotta.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • mliten

Nummer 2 helt klart
    Prova koka en liten färsk rosmarinkvist tillsammans med kompotten ( ta bort kvisten sen)
    Det är riktigt gott.

• Pethrelitan

Då hade jag hellre testat denna om jag vore er;

http://kalasgott.blogg.se/2010/may/vit-chokladbavaroise-en-tiopoangare.html

Vi är panacottafantaster, älskar verkligen det men så trillade jag över ovanstående recept för ett tag sedan och den var himmelskt god. Det är ett mellanting av mousse och just panacotta, dessutom är den väldigt lätt att göra.

Ett litet tips bara.

Lycka är att acceptera saker som de är
  • Gryntroll

Tack alla, det blir nr 2
    Det lutade lite åt det hållet innan så nu är det avgjort

Å andra sidan låter tipset från Pethrelitan vit chokladbavaroise,  inte så illa heller... får bli till midsommar

• Pethrelitan
    Gryntroll skrev 2010-06-18 09:14:54 följande:
    Tack alla, det blir nr 2
    Det lutade lite åt det hållet innan så nu är det avgjort

Å andra sidan låter tipset från Pethrelitan  -  vit chokladbavaroise,  inte så illa heller... får bli till midsommar
    Den är verkligen hur god som helst och sedan kan man variera smaken på den i all oändlighet, nu till midsommar skall vi testa att göra den med vitchoklad som är smaksatt med kokos. Lycka till den dagen du testar, ni lär inte ångra er. ;)
    Lycka är att acceptera saker som de är
Svar på tråden Rabarberpanacotta m färska jordgubbar eller Vanilijpanacotta m rabarber/jordgubbskompott?