• lillasysterjessa

Ni med "runda" barn, Vilka blöjor?

Min grabb är vad man skulle kunna kalla välgödd, 11650g vid 6 månader, och jag har svårt att hitta en blöja som sitter riktigt bra!

Har kört stadigt med Libero sen han föddes och har varit jättenöjd med dem fram till nu. Hans midjemått verkar inte funka ihop med deras modeller längre haha..
    Kör stl 5, men upplever att själva blöjan blir så lång och stor samtidigt som midjan inte blir helt bra heller.

Testade Willys nu, och de var överraskande bra, med tanke på det låga priset, men samma där, tycker det fattas nån cm i midjan.

Pampers var ett tag sedan jag provade, hade då Active Fit, och upplevde att de luktade hemskt mkt kemikalie när grabben kissat. Men Baby-dry kanske är bättre?

Huggies var värdelösa..

Nån annan som har en söt liten knubbis hemma som har något bra tips?

• Svar på tråden Ni med "runda" barn, Vilka blöjor?
  • Annanym

Min son är inte bebis längre, men han var ganska rundlagd som liten och jag körde bara Libero. Inget annat funkade. Ica kan funka, men jag tyckte de blev korta runt midjan också.

• Ledilnaan

Har haft/har tre stora barn, har alltid kört med Libero för de är de blöjor som passar bäst för större barn.
    Testade Pampers en gång, men de var alldeles för smala för min store son, så de fick jag ge bort. Alltså det var för smala över rumpan på honom, vilket medförde att blöjan åkte in i rumpan på honom.

• Taurus

min son väger 12 och vi har storlek 6.

• lillasysterjessa

Oj tack för alla svar!!

hänger väl fast vid Libero då tror jag.. Får kanske gå upp ytterligare en stl, vad gör det om det är lite mycket "byls" i baken så länge de sitter bra i midjan?

• Taurus
    lillasysterjessa skrev 2010-06-18 08:54:26 följande:
    Oj tack för alla svar!!

hänger väl fast vid Libero då tror jag.. Får kanske gå upp ytterligare en stl, vad gör det om det är lite mycket "byls" i baken så länge de sitter bra i midjan?
    precis.. :P fast storlek 6 sitter perfekt på vår son, läcker tom ibland så har funderat på att gå upp en storlek
  • Eddam

Våran son var oxå modell klot som liten 12 kg vid 6 månader..

Vi har kört på stl 6 jag vet inte hur länge.. Vi har dom fortfarande och nu är han snart 21 månader och väger 15kg.
    Om den större blöjan känns stor så använd body så håller det fast blöjan lite bättre, så gjorde vi. (fast vi fick använda bodyförlängare för låren var för "välsvarvade" så det gick inte att knäppa utan.. hehe)

• luspudel

Vi har kört med Liberos och Huggies, Huggies är bättre men kan vara svårare att hitta Bara ICA som har dom.

• MissLillan

Har du testat up n go blöjorna från libero? Jätte bra med resår i dem!

• Eddam
    MissLillan skrev 2010-06-18 09:05:45 följande:
    Vårna son fick märken efter resåren på sin storlek, gick vi upp en storlek på dom så rann det utanför eftersom dom var föör stora (inte i midjan, den passade precis, men mellan benen dom satt inte alls bra).
  • Kina79

jag har haft tre små tjockisar, har bara kunnat ha Pampers till dem. Det är de enda som suttit bra. Liberos var ett skämt på mina barn.

• lillasysterjessa

Där ser man hur olika det kan vara från barn till barn!

Huggies gillade jag inte för de var så gelé-iga, och man fick byta en gång i halvtimman.

Up´n Go har jag testat men precis som syskonmaking skrev så är de för små i midjan, och så har de varierat så grymt i stl från paket till paket.
    Bodyförlängare är vår räddning! Såååå många bodysar vi lagt undan just för att de var för små i grenen, men när jag kom över ett par förlängare kan han ha dem igen =)

Jag har förstått att det kan vara stor skillnad på vad som "passar" beroende på om man har pojk eller tjej... Tjej-föräldrar verkar föredra Pampers, och Grabb-föräldrar Libero..

Förr fanns det ju Boy och Girl-blöjor, varför försvann de? Var det diskriminering (haha) eller var det bara skillnad på trycket kanske?

• Ruter7

Lidls Toujours blöjor eller Euroshopper är ett bra tips! Testa, båda är ganska billiga
    också.

• trut

Har också haft en rund tjej, Libero var det enda som funkade första tiden men när vi kom upp i storlek 4 eller 5 så var dem plötsligt värdelösa, läckte varenda gång. Gick då över till pampers (baby-dry) och har varit nöjda med det. Tycker också att active-fit luktar väldigt mycket kemikalier så dem undviker vi.

• EL I

Vår runda kille är 1,5 år och väger 13,1 kg och är 82 cm lång. Han börjar smalna av lite nu men vi har kört libero på honom. De enda blöjorna som inte läckt.

• miaan

Har två bastanta flickor, här har det fungerat bra med Bamboblöjor.

• Mor till Ella

Elin har vi bara haft pampers. tycker att de är bra och billiga. har alltid någon kupong så jag betalar aldrig mer än 68 kr per paket. det tycker jag är lagom.

Elin väger 12 kg nu och är 16½ månad vi använder baby dry storlek 5. synd att det inte finns större storlek i baby dry för Elin kommer inte kunna ha de länge till. Ibland har hon fått string blöja och det är ju inte så skönt (bara när pappa glömmer sätta på en body eller trosor utanpå blöjan).

• k girl
    MissLillan skrev 2010-06-18 09:05:45 följande:
    Oj, och jag och min man har precis konstaterat att Liberos Up & go måste vara för små barn... På sonen, som är snart 8 månader och väger omkring 9 kg - har alltså några kilon tillgodo och är helt normalstor - är den HEMSK. Resåren skär in, den är nästan helt omöjlig att få på honom runt hans lår och stjärt som är det knubbigaste på honom. Och så läcker de på nolltid.
Svar på tråden Ni med "runda" barn, Vilka blöjor?