• bonnieloveskim

Kolsyremaskin är det någon skillnad i kvalite på dem?

Har hört att soda stream är den som är bästa märket.. men nån som har som vet...?

• Svar på tråden Kolsyremaskin är det någon skillnad i kvalite på dem?
  • skorpionen80

Vet inte om det är skillnad i kvalité direkt, men jag tycker det är jätteskönt att kunna diska flaskorna i diskmaskinen, att slippa skruva på flaskorna so sodastreamern utan bara placera dem i behållaren. Jag har en Soda Stream Penguin och tycker den är mest praktisk av de jag tittat på.

• bonnieloveskim
    skorpionen80 skrev 2010-06-18 10:41:35 följande:
    Vet inte om det är skillnad i kvalité direkt, men jag tycker det är jätteskönt att kunna diska flaskorna i diskmaskinen, att slippa skruva på flaskorna so sodastreamern utan bara placera dem i behållaren. Jag har en Soda Stream Penguin och tycker den är mest praktisk av de jag tittat på.
    ja det vore ju smidigt.. det kan man alltså inte göra med alla flaskor.....?
  • skorpionen80
    bonnieloveskim skrev 2010-06-18 10:44:07 följande:
    ja det vore ju smidigt.. det kan man alltså inte göra med alla flaskor.....?
    Nej, det går inte med plastflaskorna. De får inte ens diskas i varmt vatten.
  • bonnieloveskim

det blev en soda stream pure white....

men alltså.. kan jag få lite hjälpt.

hur gör man för att kolsyra utan att det sprutar runt överallt när man tar bort flaskan??

jag måste vara dum som inte kan.. men har aldrig sett någon annvända någon sådan heller.. har liksom ingen aning om tips och trick hur man ska göra.

hur länge ska man kolsyra och  så??

• DreamBitch

Vi har en soda stream och dom flaskorna kan man inte diska i diskmaskin.
    Dock trivs jag fantastiskt bra med vår soda streamer. Har helt slutat dricka läsk sedan vi köpte den. :)

• DreamBitch
    bonnieloveskim skrev 2010-06-18 18:58:55 följande:
    det blev en soda stream pure white....

men alltså.. kan jag få lite hjälpt.

hur gör man för att kolsyra utan att det sprutar runt överallt när man tar bort flaskan??

jag måste vara dum som inte kan.. men har aldrig sett någon annvända någon sådan heller.. har liksom ingen aning om tips och trick hur man ska göra.

hur länge ska man kolsyra och  så??
    Dom brukar säga tre korta tryck. Vår låter när det blir för mycket kolsyra. Det är någon slags ventil som öppnas så att vattnet inte ska svämma över.
    Gissningsvis trycker du kanske för många gånger?
  • bonnieloveskim
    DreamBitch skrev 2010-06-18 19:02:45 följande:
    Dom brukar säga tre korta tryck. Vår låter när det blir för mycket kolsyra. Det är någon slags ventil som öppnas så att vattnet inte ska svämma över.
    Gissningsvis trycker du kanske för många gånger?
    låter hur?
  • DreamBitch
    bonnieloveskim skrev 2010-06-18 19:12:46 följande:
    låter hur?
    Vet inte hur jag ska förklara det. Den "fräser" eller burrar till ordentligt.
  • bonnieloveskim
    DreamBitch skrev 2010-06-18 19:25:08 följande:
    Vet inte hur jag ska förklara det. Den "fräser" eller burrar till ordentligt.
    jag ska lyssna nästa gång ordentligt... är det högt eller...  det stod i bruksanvinsngen nåt om låta men jag hörde inget alls jag..
    hade ju ingen aning om hur mycket som ska i
  • DreamBitch
    bonnieloveskim skrev 2010-06-18 20:15:36 följande:
    jag ska lyssna nästa gång ordentligt... är det högt eller...  det stod i bruksanvinsngen nåt om låta men jag hörde inget alls jag..
    hade ju ingen aning om hur mycket som ska i
    Ja, det låter högt :) Fu kan inte missa det.
  • marialovisa

Dra i spaken tills det låter. Sedan innan du skruvar loss flaskan så vippar du den utåt så att det pyser (tar bort övertrycket). Sen kan du ta loss flaskan utan att det sprutar.

• labbalabba

vi har en soda stream pure white o det räcker ju att du "drar" en eller två snabbisar i handtaget, tar typ två sekunder för att fylla en flaska.. ibland drar jag fler gånger när kolsyrepatronen börjar ta slut..

• marialovisa

Och ytterligare ett tips: Försök aldrig kolsyra något annat än vatten! Om du vill blanda med saft eller läskkoncentrat eller dylikt, så ska detta hällas i efteråt, annars lär du få skura hela köket *vet*

• bonnieloveskim
    marialovisa skrev 2010-06-18 21:14:05 följande:
    Och ytterligare ett tips: Försök aldrig kolsyra något annat än vatten! Om du vill blanda med saft eller läskkoncentrat eller dylikt, så ska detta hällas i efteråt, annars lär du få skura hela köket *vet*
    jag vet också det numera
  • marialovisa
    bonnieloveskim skrev 2010-06-18 21:17:27 följande:
    jag vet också det numera
    Alltid lär man sig nåt nytt
  • Mymlan L

Och vill man behålla kolsyran i vattnet även efter att man smaksatt drycken ska man låta det kolsyrade vattnet stå helst en vecka i kylen - innan man smaksätter. Annars försvinner kolsyran när man häller upp i glas.
    Brorsan jobbar på Coca Cola, så det är han som är experten. 

Har försökt besöka din presentation, eftersom vi har haft kontakt tidigare, bonnieloveskim, men jag har inte access till din sida. Såg att du besökte min presentation i november sist. Inboxa mig om du vill ändra på det! 

Svar på tråden Kolsyremaskin är det någon skillnad i kvalite på dem?