• ShuppShupp

Hur gammal var eran katt när hon började löpa??

Hej!

Jag har en liten bengal kisse som är född den 3 juni i år.
    Jag misstänker att hon är på väg att börja löpa när som helst för hon är såååå himla jamig just nu..
    Tror ni att detta kan vara möjligt redan???

Sedan undrar jag också om det är någon här inne som har erfarenhet från att ha gett sin katt en p-spruta??

• Svar på tråden Hur gammal var eran katt när hon började löpa??
  • Bettan78

Har också en bengalkisse här, dock inte en hona men jag kan nog tänka mig att det kanske redan är dax för löp? bengalhonor är ju vad jag vet också väldigt högljudda av sig när de löper.

P-spruta vet jag inget om men varför inte kastrera henne om du inte tänkt att avla på henne?

Kolla gärna in www.katter.nu där finns ett suvuränt forum med massa av kattkunninga och trevliga människor, där kan du säkert få bättre svar

• ShuppShupp

Hej!
    Vad roligt att du också har en bengalkisse!
    Visst är dom underbara!

Hahaha jooo våran lilla hona är väldigt högljud, speciellt om hon inte får som hon vill...
    Men nu har hennes "prat" blivit mer gnälligt och hon beter sig som om hon lixom inte vet vad hon vill egentligen..

Jag vill inte kastrera henne eftersom vi har tänkt att hon ska få två eller tre kullar först...
    Tycker att det är så roligt med katt bebisar och så tjänar man ju faktiskt lite grann på det samtidigt..

Hur gammal är din katt?

• Paincake

Har ju iofs inte haft någon raskatt, men min förra kisse började löpa när hon var ca 4 månader...

De jag har nu var lite mer tröga i starten. 1 år och 3 månader tog det

• Twix

Min lilla älskling började löpa när hon var runt ett år gammal. Hon fick p-piller i fyra år eftersom jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha ungar på henne. (Det blev inga kattbebisar) Sen steriliserades hon.

• Höstglöd

Jag har också en pratglad liten Bengalhona. Hon är snart 7 månader men har inte börjat löpa än.

• ShuppShupp

Höstglöd: Vad roligt med en till här som har bengalkatt!

Har du en spotted eller marlbe?

Min älskling e marble och supersöt, såklart...hihi

Har du någon hemsida eller bilder på din lilla tjej?

• Pepsie

Vår maine coon började löpa vid 10 månader, och löper med ca 3 veckor mellanrum, 3 dar åt gången. Vi ska sterilisera henne så snart vi kan. Hon lider ju stackarn...

• Bettan78

Shupp Shupp:

Jo, jag har en svartspottad bengalkille på ett år och en burma på tre :)

Ska du hitta en bengalhane till din hona då? det är ju lite pyssel dem det där med uppfödning, tror egentligen inte man tjänar så mycket om man kollar på alla kostnader man får för ungarna; veterinärkostnader, försäkring, doldafel garati mm men kolla upp med din uppfödare så kan du nog få hjälp med allt sånt.

Är ju helt ny på det här forumet men kan man inte visa bilder här?

• Höstglöd

Min lilla flick är spotted. Just nu ligger hon och sover tillsammans med min andra kisse, de ser ut som ying yang-märke. Hon är relativt ljus och han är svart.

Jag har tyvärr inga bilder på någon av kissarna på min dator, men jag har lagt in en annan lite rolig sak i mitt bildgalleri.

Svar på tråden Hur gammal var eran katt när hon började löpa??