• minihopp11

ryck i benen på 4veckors bebis

Har en bebis på 4veckor. Idag när jag ammade honom så fick han ryckningar i ena benet. Det liksom vibbrerade och det var bara det ena benet. Detta upprepade sig sedan 3gånger. Undrar om någon känner igen detta hos era bebisar och i så fall om ni vet nåt om det.

• Svar på tråden ryck i benen på 4veckors bebis
  • Amelie av Paris

Om du  är orolig så ring barnmorskan, nervretningar kanske eller lågt blodsocker  eller något helt normalt??????? Min bebis får så när hon ligger lågt i socker, men hon är sjuk.

• Pilea

Min kille som är 2mån kan få så ibland, men det är när foten kommer emot något så att låret blir spänt, då vibrerar det eller skakar lite lätt. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • FCBJ

Min dotter hade också ryckningar ibland när hon var i ungefär samma ålder som din son. Frågade på BVC och de sa att nervsystemet (har jag för mig det var) inte var färdigutvecklat ännu och att det inte var något att oroa sig för. Men är du orolig så ta upp det nästa gång du är på BVC.

• isisisis

Det kan ha samband med magknip,de kan få kramper av det.
    Har ditt barn kolikbesvär?

• Tigrino

Det är nog det där med att nervsystemet inte är helt utvecklat.
    När jag kände bebisen "vibrera" i magen sa de att det kunde vara när de kissade, kanske är det?
    Men bäst att fråga de som är utbildade! :) 

• Butikslager

Jag frågade också på BVC då min son gjorde så. Vibrerade i benen och armarna ibland.
    Hon sa att det kunde vara så och att det försvinner av sig själv.

Det KAN vara någon sjukdom, men det var EXTREMT ovanligt. Fortsätter det så hör med din BVC-sköterska.

Nu är gossen 9 veckor och har inte haft så på säkert 1 månad. Så det försvann.

Svar på tråden ryck i benen på 4veckors bebis