• Fru Sveden

Killnamn som börjar på eller innehåller X

Behöver förslag på killnamn som antingen börjar på eller innehåller X. Alla namnförslag är välkomna utom Felix eftersom vi redan har en son som heter det Flört

• Svar på tråden Killnamn som börjar på eller innehåller X
  • parvati

Max
     Alexander
    Alex
    Maximus

• Fru Sveden
    Gladabarnensmamma skrev 2010-06-18 14:43:01 följande:
    Maximiliam / Max
    Xavier

(men vad krangligt... maste det innehalla ett x?)
    Måste måste det väl inte, men vill helst det. Skulle vara coolt (enligt mig) om båda sönerna hade det i sina namn även om namnen i sig inte är lika.

Har varit ganska inne på Dexter, men det känns mer som ett namn på en vuxen och inte på en bebis. + min man gillar det inte pga av serien.
  • Gladabarnensmamma
    Fru Sveden skrev 2010-06-18 14:48:57 följande:
    Måste måste det väl inte, men vill helst det. Skulle vara coolt (enligt mig) om båda sönerna hade det i sina namn även om namnen i sig inte är lika.

Har varit ganska inne på Dexter, men det känns mer som ett namn på en vuxen och inte på en bebis. + min man gillar det inte pga av serien.
    Hjalp - har du sett Dexter (seriemordaren - polisen)?
    Min etta heter Felix och vi var inne pa Alex, men det blev lite for lika... (det blev en Elliot istallet)
  • Birka

Axel- Heter min me´! Fint! Och dottern heter Ida, hade ingen aning om det företaget

• Plly
    Gladabarnensmamma skrev 2010-06-18 14:56:42 följande:
    Min etta heter Felix och vi var inne pa Alex, men det blev lite for lika... (det blev en Elliot istallet)
    Men Dexter är ju det finaste x-namnet ju Och serien är ju bäst så det gör ju bara saken ännu bättre. 

Buzflikkan: Men bebben ska ju bli vuxen! Konstigare om man döper sitt barn till något väldigt "barnlikt" som den måste dras med som vuxen sen...som typ smulan

• Fru Sveden
    Gladabarnensmamma skrev 2010-06-18 14:56:42 följande:
    Jepp och jag tycker serien är jätte bra. Dessutom kommer den vara ett minne blott när sonen blir äldre så tror inte den kommer påverka honom
    Plly skrev 2010-06-18 15:22:29 följande:
    Men Dexter är ju det finaste x-namnet ju Och serien är ju bäst så det gör ju bara saken ännu bättre. 

Buzflikkan: Men bebben ska ju bli vuxen! Konstigare om man döper sitt barn till något väldigt "barnlikt" som den måste dras med som vuxen sen...som typ smulan

Hahaha, det är sant. Flört. Hade ju varit värre om vi döpte honom till lillen eller något sånt Flört
  • Storbarnsmamman

Max
    Xavier
     Alexius
    Dixon
    Jaxon (annan variant av Jackson)
    Knox
    Maddox
    Maxim
    Xander
    Xenon 

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Fru Sveden
    Mållgan skrev 2010-06-18 14:55:01 följande:
    Texas
    Axel
    Sixten
    Rex
    Lex

Kolla denna sidan förresten =)
    www.vallingtrasket.se/finnanamnindex.html

Typ alla namn med X i! Du kan även välja namn som börjar på X där!
    Hahahaha, nu har jag några förslag Flört. Med tanke på att dom avbröt sökningen efter 1000 träffar. Så jag har i alla fall 1000 namn att välja på. Min man uppskattade dock inte mitt förslag på Gert-Axel Tungan ute
  • nelli08

Felix & Maddox
    Felix & Xander
    Felix & Maximillian
    Felix & Max
    Felix & Texas

• BenZaa

Lexus
    Alex
    Axel
    Xander
    Max
    Nixon
    Maddox 
    Pax  

Det går väl bara att lägga till ett X där det ska vara något annat

• Johans Pillerill
    Fru Sveden skrev 2010-06-18 22:10:07 följande:
    Hahahaha, nu har jag några förslag Flört. Med tanke på att dom avbröt sökningen efter 1000 träffar. Så jag har i alla fall 1000 namn att välja på. Min man uppskattade dock inte mitt förslag på Gert-Axel Tungan ute

Inte? Gert-Axel som förmodligen är årets finaste namn!! :D

Svar på tråden Killnamn som börjar på eller innehåller X