• miatilda090920

loreal silverschampo

har köpt loreal silverschampo och där står det att man ska massera in i vått hår, och sedan tvätta ur. men det står ej hur länge man ska ha i den, vet ni?

• Svar på tråden loreal silverschampo
  • Hallonmun

låt det verka en liten stund,  5 min kanske, det är ju ett schampoo så det är ju inget som ska sitta i håret.

Google is my friend ♥
  • Nathalie009

ja på Matrix silvershampoo står det ju, "för maximal effekt, låt verka 5 min" typ. jag har alltid i det i 10 min

People are strange.
  • Neria

JAg har använt mig av det där schampot och frisören sa åt mig att det skulle sitta i 15 minuter innan man tvättade ur det, samt vara jätte noga med att tvätta händerna eftersom att det är blått=)

• HJ81

Vill du ha effekt så är det bra att ha i det ganska länge första gången, typ 10-15 min. Efter det räcker det oftast att ha i det några min bara varje gång man tvättar det. Jag har hört att det schampot inte rengör särskilt bra så det kan vara bra att använda ett vanligt schampo först. Jag använder silverschampo kanske 2 ggr i veckan för att behålla mitt hår relativt vitblont.

• Zenndie

nån minut, men schampoot gör håret lite lila aktigt, tar ej bort gula toner särskilt bra

• HJ81
    Zenndie skrev 2010-06-19 23:04:28 följande:
    nån minut, men schampoot gör håret lite lila aktigt, tar ej bort gula toner särskilt bra
    Jo det gör det men man måste ha väldigt ljusblont hår för att det ska verka bra. Har man inte tillräckligt ljust så funkar det inte.
  • Bedan

Jag använde loreals silverschampo på den tiden jag var platinablonerad. Det funkade superbra på mig som har mycket röda pigment i håret. Jag brukade massera in det och låta det verka någon minut.

Svar på tråden loreal silverschampo