• Tic1

tips på BRA nattblöja önskas!!

Har någon nåt bra tips på en nattblöja som håller hela natten??
    Har en tjej på 20månader som sover från ca 19.00 till 7.30.Äter välling runt 05.00 och då måste vi byta hennes blöja annars är det ofta blött i sängen när hon vaknar.... Vi använder libero men har provat pampers också.Använder "vanliga" blöjor på natten, ej up-and-go.
    Hon väger 10,5kg och vi använder de som är från 10kg. Skulle vara skönt att slippa byta på natten då hon ibland har svårt att somna efter det. Hon sover oftast på magen så det är där det läcker. Försöker få henne att kissa på pottan innan hon somnar oxå. Visst borde det finnas en blöja som håller för 12 timmars sömn???

• Svar på tråden tips på BRA nattblöja önskas!!
  • TheMother

Vilken modell på blöja använder ni? Up&go, eller comfort fit?

Vi använder comfort fit på natten, då up&go (liberos) läcker när sonen sover.  Sonens blöja är tung som en tegelsten på morgonen (han dricker massor under dagen, plus välling 3 ggr/dag) men aldrig att det läcker, använder dessutom storlek 6 som är från 12-22 kg, han väger ca 14kg.

Mamma till Anton 080920
  • TheMother

Kan det vara så att ni måste ner en storlek kanske, i bland kan det vara så.

Mamma till Anton 080920
  • sonen08

när får hon ren blöja på kvällen? o när äter hon innan hon somnar?? Sonen äter välling i soffan precis innan han ska sova så byter ja till ren blöja.

• Vaniljkex

Vi slutade med Pampers BabyDry da de plotsligt borjade lacka. Jag antar att passformen forsamrades pga att dottern vaxte eller nat, och storleken storre hjalpte heller inte. Innan dess holl de definitivt for en hel natts somn. Nu kor vi med Pampers byxbloja (Easy Up heter den val?) aven pa natten, men en storlek storre an pa dagen, och det funkar bra. Prova nagon av dem, vet jag!

• wilda80

Vi har använt en storlek större på natten, tänker att dom rymmer mer. Har funkat för oss iallafall.

• Tic1
    sonen08 skrev 2010-06-18 15:50:46 följande:
    när får hon ren blöja på kvällen? o när äter hon innan hon somnar?? Sonen äter välling i soffan precis innan han ska sova så byter ja till ren blöja.
    Hon äter ca 200ml välling och får ny blöja precis innan hon somnar. Använder Libero comfort fit på natten, den från 10kg o hon väger ju 10,5 så större stl än så drunknar hon i!Bytte till större stl för ett par veckor sedan då den mindre läckte ännu mera.... På dagen har vi up-and-go som fungerar jättebra. Fler tips??Nåt märke som har särskilda nattblöjor??
  • lokisse

jag gissar att det är passformen som gjör att det läcker inte att den blir för full.
    kolla efter en smalare blöja tex pampers lila blöjor vad heter dom aktiv nagonting...

Difficile est saturam non scribere
  • kelgrisen

Vi har använt huggies (ej byx) och för oss har de hållit 12 timmars sömn (de väger nog in på knappa 2 kgg på morgonen...), när det börjat bli dags att byta storlek har byxorna varit fuktiga fram men aldrig värre än så. Värt att prova?

• Tic1

Har provat pampers oxå men de funkar inte. Ska prova huggies då också!! Tror att det största problemet är att hon sover på mage, blöjan blir liksom överfull där! Fler tips tas gärna emot.

• Lantani

Vi hade precis samma problem med libero. Har en smalis, så storleken som egentligen skulle passa funkade inte att knäppa, eftersom han är så smal. Bytte till pampers och då blev det mycket bättre, men istället så fick han massa utslag av blöjan, så vi testade coops och de funkar super på natten 7-14 kg på min 10 kg smalis.

Visst gillade jag liberos mer, så up&go nr 5 kör vi med på dagen och så som sagt coops på natten.
    Coops är lite mer pappriga och inte lika följsamma, men på natten gör de inte något när de ändå ligger ganska stilla!

• Emmis 2008

Vi använder Liedl´s blöjor och de har aldrig läckt medans Pampers och Libero har gjort det.

• With a devilish smile

Har en dotter som väger strax över 10 kg & vi använder libero up & go nr 4 (7-11 kg )dygnet runt , dom läcker inte trots att dom kan vara fulla för hon äter välling efter hon fått ny blöja inför natten
    Så det kan ju vara så att blöjan är för stor just vid natten bara ?
    Vi kan absolut inte ha blöjor från 10 kg , dom läcker nästan hela tiden & på natten var det omöjligt för hon var helt genomblöt ! 

Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • alvide

Prova och ha blöjan högt över magen. Sätt tejparna långt ner. Alltså dra fram blöjan så mycket det går. Fattar du hur jag menar?

• lisadragon

Min dotter på 6 månader har pampers babydry, vi använder nr 5 eller om det är 5+, sonen väger 12.5 kg och dom kör samma storlek på nätterna.
     Funkar superbra och eftersom dom är STORA på henne och hon är magsovare så drar jag upp blöjan högre fram och knäpper, precis som alvide skriver.
     Ett annat tips är att sätta blöjan bakochfram!!!!

Men testa att byta till en stor storlek, här hemma är nattblöjorna väldigt tunga på morgonen för sonen medans dottern gärna kissar på pottan när hon vaknar men hennes blöjor kan vara rejält tunga med.

hade gott // Lisa

Svar på tråden tips på BRA nattblöja önskas!!