• KimKatt

    Tänk att det redan gått ett år!

    För exakt ett år sedan idag satt vi på flyget från Amsterdam till Lagos. Vi var helt slut efter en veckas förberedelser för att hinna med att vara med om vår sons 1: a födelsedag på midsommardagen. I 1,5 månad hade vi väntat på att få komma iväg så hade hunnit förbereda allt som kunde förberedas så långt men det var ju ungefär en miljon saker kvar Vi landade i ett käppmörkt, varmt och fuktigt Lagos varpå vi blev hämtade av chaufför som körde oss till vårt hotell. Vi fick då också reda på att vi nästa förmiddag skulle bli hämtade och bli körda till barnhemmet där vår son bodde. Det var en låååång förmiddag måste jag säga

    Så på midsommarafton 2009 står vi på gården till det barnhem där vår son bor och ut kommer vår lilla älskling sittandes i famnen på en av systrarna. Jag ryser fortfarande vid minnet av detta. Vi hade tur att få bra och ganska snabb kontakt. Lillprinsen var lite blyg men den leksaksmobil vi hade med oss bröt snabbt isen och vi fick honom att både le och skratta. Sen bar det iväg på en lång eftermiddag med både besök på ministeriet och till fotografen. Dagen efter på midsommardagen firade vi sonens 1-årsdag med muffins med ljus i då vi inte lyckades få tag på en tårta.

    I morgon firar vi 1 år som familj och på söndag sonens 2-årsdag. Nu tar vi igen det där med utebliven tårta rejält; det blir tårta både i morgon och på söndag. Tänk så fantastiskt livet kan vara! Och vilken tur vi hade som blivit utsedda som föräldrar åt denne underbara lilla pojke. Jag har inte provat på att bli förälder på något annat sätt än genom adoption men jag måste säga att jag tycker det är det mest fantastiska som någonsin hänt mig!


    Tänk att jag nu fått krama min lilla kille i ett helt år!
  • Svar på tråden Tänk att det redan gått ett år!
  • Angla

    Ja, tänk så fort tiden går. Vi hämtade också för ungefär ett år sedan och fick en fantastisk kontakt direkt som sen bara blivit bättre och mer. Tänk om någon för dryga året sedan sagt att inom 1,5år så är ni föräldrar och väntar ert nästa barn. Då hade jag nog bara skrattat. Nu känns det ju så naturligt, som om man alltid haft dem!


    Angla - mamma till slut & snart igen
  • Thi 08

    Tiden går fooooooort

    Den 12 juli ska firas hemma hos oss. Funderar på Grönan eller något annat roligt.

    Årsdagen måste firas. Lustigt att alla våra turdatum involverar en 12:a. Lite OT. Den 12:e december fick jag BB.

    Jag träffade min lilla också dagen efter jag landat, även det i ett varmt land. Har hört att "värmen slår mot en som en vägg", men aldrig förstått innebörden förrän när jag landade i HCMC. Jösses vad varmt & fuktigt det var!

    När jag satt på barnhemsgolvet lämnade jag en stor svettfläck efter mig Fick torka lite diskret så ingen skulle halka.

  • LLL

    Visst går tiden snabbt! Ha en härlig helg och fira mycket!

Svar på tråden Tänk att det redan gått ett år!