• lady in red

Bröllopspresent till par som inte vill ha presenter??

Hej!

Ska på bröllop inom en snar framtid och undrar nu om man ska köpa bröllopspresent.

På inbjudan står det att man inte ska tänka på present, och att allas närvaro är det viktiga.

Vad göra?? Ge present ändå?? Isf före el efter bröllop?
    Och vad ska man ge isf?? Tips nån?

• Svar på tråden Bröllopspresent till par som inte vill ha presenter??
  • Little Ms Chatterbox

När svärmor och hennes sambo sen många år tillbaka gifte sig i en minimal akt med bara deras syskon så bjöd vi (hennes 3 barn med resp och alla barnbarn) ut dom på restaurang, vi delade upp notan. Sen åkte vi till en fornborg och åt fruktsallad som efterrätt.

Det var skönt att slippa behöva ta hand om disk och allt stök men ändå hade vita linnedukar på bordet och utsökt mat på tallrikarna.

• lady in red

ok. Vi ska bjuda ur bruden på middag innan bröllopet. Jag och en vän.
    Undrar om det räcker el om man ska ge present oxå...svårt!

• SailorGirl

Vill de inte få något, så ska ni inte heller släpa med er något. De har väl redan allt de behöver och vill dela sin dag med er. Resa, ev. nya kläder och annat är något som ofta kostar en slant, så de tycker kanske att ni säkert nog med era förberedelser också. Bjud igen på något trevligt en annan gång istället

• Miss Cee

Ge dem ett vackert kort med någon fin dikt eller så.
    Kostar inte många kronor.

Vill ni göra något mer så kolla igenom era gömmer efter kort på brudparet och samla i ett album.

• moohl

Jag tänkte också på någon typ av "upplevelse", restaurangbesök, picknick, konsert, teater med eller utan er. Det behöver ju inte vara något som kostar massa pengar. Att ta med dem till en vacker plats och ha med gott vin, bröd, jordgubbar och gott sällskap hade jag blivit glad för.
     Har de barn så kan ni vara barnvakter.

• moohl

Ett fotocollage med minnesvärd text till, om ni har foton såklartGlad

• moohl

Man kan ju också baka något gott och ge bort. Det hade jag uppskattat mycket

• moohl
    Miss Cee skrev 2010-06-19 00:09:56 följande:
    Ge dem ett vackert kort med någon fin dikt eller så.
    Kostar inte många kronor.

Vill ni göra något mer så kolla igenom era gömmer efter kort på brudparet och samla i ett album.
    Oj, såg att jag visst härmat dig, ha ha
  • Boel1

Tänkte också på kort av dem, om ni har, det är alltid uppskattat! Eller som någon sa, upplevelser eller hjälp av något slag.

• moohl
    Boel1 skrev 2010-06-19 00:21:05 följande:
    Tänkte också på kort av dem, om ni har, det är alltid uppskattat! Eller som någon sa, upplevelser eller hjälp av något slag.
    Ja, om de t.ex. behöver hjälp med att måla om ett rum, bygga staket eller vad som helst är ju en jättebra idé!
  • lady in red
    Boel1 skrev 2010-06-19 00:21:05 följande:

Nope,inget kort har vi på dom.

Har bara träffat killen 1 ggn ocg bruden är en gammal barndomsvän.

Vi bor i olika delar av sverige,så har inte träffats på 1,5 år ca.

• MimmiL

Skänka pengar till en organisation de kan tänkas uppskatta?

Svar på tråden Bröllopspresent till par som inte vill ha presenter??