• hotten

Furuviksparken 1 el 2 dar, eller vad göra andra dagen i Gävle?

På vägen hem från vår semester stannar vi en natt ui Gävle å tänkte besöka Furviksparken under en hel dag.
    Nu funderar vi dock på att kanske stanna en natt till i Gävle då vi inte har nån brottom hem, ni som besökt Furviksparken vad tror ni blir 2 dagar för mycket där (vi har dessutom då veckan innan besökt en djurpark å även gröna lund)? har ni andra roliga förslag för en extra dag eller halvdag i Gävle ??
    Barnen är 10 & 12

• Svar på tråden Furuviksparken 1 el 2 dar, eller vad göra andra dagen i Gävle?
  • Bambusa

jag bor 10minuter från furuviksparken och tror en dag räcker.. om de inte är badväder när ni är i furuvik (ej uppvärmd pool)  så har dom ju badhus i gävle, fjärran höjder badet.. eller kanske järnvägsmuséumet? dom har paintboll vid ica kvantum/ jysk/ coop, fjällbacken heter de området.. ja de beror ju på vad man är intresserad av..

• hotten

åh är poolen inte uppvärmd? fen fasiken badar där då??
    ok tack för tipsen, vi får fundera. nån annan?

• Bambusa

nej,vad ja hört så är den inte de... för ja tänkte gå dit med min lilla på 1½.. men åker till fjärran för att bada ist..

• Linastrumpan

Tror en dag räcker. Så stor är inte parken.....Nej poolen är inte inte uppvärmd. Jag var där en supervarm dag (förra sommaren)och badade med min dotter, det var SVINKALLT!!!!! Hu!

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Lumo

Rullsand eller Långsand är ett fint bad som ligger i närheten av Furuvik. Badet har låååååånga sandstränder med långgrunt vatten, perfekt för småbarnsfamiljer. Kan rekommenderas för fint väder dag 2.

Svar på tråden Furuviksparken 1 el 2 dar, eller vad göra andra dagen i Gävle?