• pingstlilja

Stukad handled

Min lille kille 21 månad stukade sin handled igår när han åkte rutschkana. Just nu hänger bara armen där och han använder den inte alls. Han verkar inte ha ont när den inte används utan bara när han stödjer på den av misstag. Vi får inte heller röra den.
    Är det någon som varit med om det och hur lång tid tog det då innan ert barn började använda den stukade leden???
    Det gör så ont i mammahjärtat att se honom så.

• Svar på tråden Stukad handled
  • Philippa

Har en läkare konstaterat att den är stukad och inte bryten?

Har han bandage?

• pingstlilja
    Philippa skrev 2010-06-19 08:48:42 följande:
    Har en läkare konstaterat att den är stukad och inte bryten?

Har han bandage?
    Ja, jag satt på akuten hela kvällen igår, de röntgade handen och ingen led var ur led eller något av.
    Nej inget är omlindat, ska man det??
  • Philippa
    pingstlilja skrev 2010-06-19 08:51:56 följande:
    Ja, jag satt på akuten hela kvällen igår, de röntgade handen och ingen led var ur led eller något av.
    Nej inget är omlindat, ska man det??
    Min son (då 2 år) blev omlindad som stöd i ca 4-5 dagarna samt Ipren 3 ggr/dagen i en vecka så det inte skulle bli en muskelinflammation...
  • pingstlilja
    Philippa skrev 2010-06-19 08:54:01 följande:
    Min son (då 2 år) blev omlindad som stöd i ca 4-5 dagarna samt Ipren 3 ggr/dagen i en vecka så det inte skulle bli en muskelinflammation...
    Han får alvedon, 3ggn om dagen men de sa inget om att linda om leden. Jag tror inte han tolererar att ha något sådan på armen. Han vägrar plåster...

Hur många dagar tog det innan han började använda handen??
  • Philippa
    pingstlilja skrev 2010-06-19 08:57:22 följande:
    Han får alvedon, 3ggn om dagen men de sa inget om att linda om leden. Jag tror inte han tolererar att ha något sådan på armen. Han vägrar plåster...

Hur många dagar tog det innan han började använda handen??
    Ipren är bättre än alvedon eftersom en stukning är en muskel/led skada......

Ipren innehåller medel mot just muskelskador....
  • pingstlilja
    Philippa skrev 2010-06-19 08:59:10 följande:
    Ipren är bättre än alvedon eftersom en stukning är en muskel/led skada......

Ipren innehåller medel mot just muskelskador....
    då får jag iväg o köpa det. Fy vad besvärligt.
Svar på tråden Stukad handled