• Tottelina

Filter att lägga i duschavloppet?

Är det någon som kan tipsa mig vart jag kan köpa någon typ av filter att lägga i golvbrunnen/duschavloppet (samla upp hår etc)?
    Och i så fall vad det heter så jag vet lite vad jag kan fråga efter åtminstone..

Sååå tacksam för tips..

٩๏̯͡๏)۶
  • Svar på tråden Filter att lägga i duschavloppet?
  • Tottelina

Puffar!

٩๏̯͡๏)۶
  • Mårbacka

Har sett en variant i djurbutiker, men har för mig att det var för en liten avloppsbrunn, typ i ett badkar. 

• Tottelina
    Mårbacka skrev 2010-06-20 14:03:01 följande:
    Har sett en variant i djurbutiker, men har för mig att det var för en liten avloppsbrunn, typ i ett badkar. 
    Ja men det låter ju perfekt, vill ha just ett sånt. Men djurbutik säger du.... ? Obestämd
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Mårbacka

Minns inte var jag såg den men någon butik som säljer foder och djurtillbehör. Finns ju även en hel del såna butiker på nätet så du kanske kan surfa runt lite!

• Tottelina
    Mårbacka skrev 2010-06-20 14:27:43 följande:
    Minns inte var jag såg den men någon butik som säljer foder och djurtillbehör. Finns ju även en hel del såna butiker på nätet så du kanske kan surfa runt lite!
    Får göra det, har redan testat men inte tyckt jag fått napp direkt..
    ٩๏̯͡๏)۶
  • isisisis

Jag har köpt ett par st,minns ej vart....tror det var biltema eller optimera

• isisisis

Inte i nån djurbutik.Det finns såna som passar i hålet på badkaaret iaf....

• Tottelina
    isisisis skrev 2010-06-20 18:15:39 följande:
    Inte i nån djurbutik.Det finns såna som passar i hålet på badkaaret iaf....
    Hur menar du?

Jag tänker mig ju självklart något från en vvs butik, du råkar inte känna till vart det säljs och vad det kallas för då?
    ٩๏̯͡๏)۶
  • isisisis

Du kan nog fråga efter en "hårsil".Så förstår de vad du menar.
    Vi jagade runt överallt för ett par år sedan,men minns ej nu var vi hittade det.Typiskt.
    Men sedan har jag sett lite här och var...kan finnas på Coop typ också om du har tur.

• Mandarin

gogglade på hårsil och det kom upp hur mycket som hälls

• Tottelina
    isisisis skrev 2010-06-20 18:58:40 följande:
    Du kan nog fråga efter en "hårsil".Så förstår de vad du menar.
    Vi jagade runt överallt för ett par år sedan,men minns ej nu var vi hittade det.Typiskt.
    Men sedan har jag sett lite här och var...kan finnas på Coop typ också om du har tur.
    Alright, tack för tipset!
    Mandarin skrev 2010-06-20 19:04:33 följande:
    Då får jag väl googla på ordet "hårsil" då.
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Tottelina
    Mandarin skrev 2010-06-20 19:04:33 följande:
    Nu har jag googlat på denna benämning men du som hittade hur mycket som "hälls" kanske kan berätta vad exakt du hittade för inte är det vad jag var ute efter iallafall. Det är knappt i närheten med tanke på att de träffar man får upp tycks vara oanvändbara. Drömmer
    ٩๏̯͡๏)۶
  • uniMog

..och faktiskt på djuraffärer också såg jag

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Filter att lägga i duschavloppet?