Anonym (nervös) skrev 2010-06-19 18:45:21 följande:
Tack så mycket för ditt svar! 
Det var en månad sedan jag födde vårt barn så jag har inte varit på någon kontroll än. Jag såg så mycket fram emot att få ha sex igen men jag vet inte om jag vågar riktigt... Hur kan man själv se hur mycket framfall man har fått? Alltså, går det på något sätt att se själv?
Jag kommer bli helt knäckt om det här förstör mitt sexliv... usch va jobbigt det känns!
Men har det bara gått en månad efter förlossningen så är inte underlivet helt återställt.
Tror inte jag blev riktigt bra föräns efter ett år gått, man kan fortfarande vara bra svullen efter en månad. Så egentligen vid denna tidpunkt kan man inte helt se hur pass mycket framflall man fått. Om det nu är framfall, kan ju lika gärna vara svullen. Sedan kan man få bort mycket av framfallet genom knip övningar ect, men det tar ju också sin lilla tid.
Och om det nu skulle vara så att du har ett kraftigt framfall så finns det hjälp att få och resultaten brukar bli jätte bra, så oroa dig inte.
Det enda tipset jag kan ge nu så här tidigt är väl om du har en dildo hemma att du försiktigt prövar hur det käns, eller med ett par fingrar. Skulle det göra ont eller vara obehagligt så behöver det ju inte bero på framfallet, kan ju vara svullnad kvar. En del blir ju även trängre efter en förlossning och då kan det vara obehagligt i början.
Så ställ hellre in dig på att det kanske kommer vara lite obehagligt i början, men det blir bättre, allt återgår till det normala. Ta det lugnt och sakta