• kariba

GI-frukost utan dessa förbannade ägg!

Jag ska, måste, vill dra igång med GI igen... har så mycket vikt att bli av med.
    Jag tänkte börja på måndag, men vill ägna morgondagen åt att skriva menyförslag så att jag inte kör fast direkt.

När det gäller fas 1, så vill jag ha frukostförslag utan ägg, tycker inte så mycket om ägg.

När det gäller fas 2, goda, enkla recept vill jag ha.

pepp pepp!

• Svar på tråden GI-frukost utan dessa förbannade ägg!
  • ÄrtanochPärtan
    kariba skrev 2010-06-19 20:54:36 följande:
    Det lät gott båda två! Recept på plättarna tack
    2 ägg
    En liten burk keso
    3 msk dinkelmjöl
    lite salt

Blanda allt och stek som plättar,ha lite tålamod för de kan vara lite svåra att vända i pannan utan att gå sönder. Så låt första sidan steka lite längre på lite svagare värme så de håller ihop ordentligt.
    Servera med lite grädde och blåbär.
  • miss alm

Kesoplättar lät ju jättegott!

Jag gillar att ta en klick kesella eller mezeyoghurt (lite färre kolhydrater än den turkiska) med riktigt fin kanel, lite linfrön och rostade solrosfrön. Har man bär hemma är ju inte det fel på heller.

• plutteluddelutt

Hej!
    Jag håller också på att börja med gi, förut åt jag oftast fil och flingor (käkar på jobbet och då är det enkelt) Jag har funderat på att btra filen mot bär och eventuellt krossade nötter. Jag tror att det funkar enligt gi

• Mli86
    Keso och avocadoröra
    4 Dl

1 Tomat
    1/2 Gul lök
    2 Avocado
    250 g Keso naturell
    1 tsk Citron, pressad
    1/2 ds Cayennepeppar (krm)

Hacka och kärna ur tomaten, 1 färsk eller 4 soltorkade i olja. Skala och finhacka löken. Dela, kärna ur och ta bort skalet på avocadorna. Mosa avocadoköttet. Blanda ihop alla indgridienserna till en smidig röra.
  • johannalarsson

Vet vad du menar. Hatar att äta ägg på morgonen.

Men om du gillar tonfisk ( hatar i bland älskar i bland)så kan du göra en tonfiskröra eller kanske avokadoröra med ett grovt bröd.

Svar på tråden GI-frukost utan dessa förbannade ägg!