tillfällig huskur mot halsbränna?!!
Fått en grym halsbränna och apoteket är ju stängt.....finns det något att lindra det med så länge?
Fått en grym halsbränna och apoteket är ju stängt.....finns det något att lindra det med så länge?
Hallå*! :)
Bikarbonat ca 1 tsk i 2 dl vatten. Drick. Det dämpar omedelbart :) Bikarbonat finns ibland kryddhyllorna i alla matvarubutiker och kostar runt 8-9 kr
Det funkar jättebra med bikarbonat. Fast jag skulle råda dig att bara ta pyttelite vatten för det smakar rent förjävligt.
fil. eller yogurt
Glass
Mandlar!
Ramlösa eller Loka.
ISBITAR! tugga tugga tugga. Den perioden jag hade craving på det slapp jag iaf den hemska halsbrännan haha.
Ata havregryn funkar for mig. Dock inte sa gott
Bikarbonat!
Mjölk! Massor av mjölk! Lindrar alltid fort för mig
Banan och mjölk! Gjorde susen för mig när jag var gravid..
min halsbränna blir värre av cola, banan, fet mat, friterat, kebab....och inget hjälper mot det, men jag ska prova bikarbonat det har jag aldrig hört talas om. Tack för tipset
Testa en sked med lingonsylt har hört att det har hjälpt för en del :)
Jag har nu googlat på am bikarbonat är farligt eller ej att äta i de mängder man gör för att kurera halsbränna och kommit fram till att det inte rekommenderas, speciellt för gravida... :( ....supertråkigt då det varit outstanding för mig!
Det kan tydligen ge vissa sjukdomar och höja blodtrycket m.m, förlåt är för lat ge er alla länkar men googla själva (på engelska sidor också) så borde ni hitta samma info om ni tvivlar. Nu ska jag prova potatisgrejen istället :) riva en potatis, låt stå i vatten nån timme, sen krama ur potatisrivet och dricka vattnet. Och köpa gaviscon...
Ett glas mjölk lindrar för mig!