• Lirre

pappan sköter sig inte!

Jag o min man ligger i skilsmässa! Har varit separerade sen i februari! VI kommer överens i det stora hela. Han dricker väldigt mycket när barnen är hos mig! VI har varannan vecka! Han dricket minst 3 dagar i veckan då! Han har alltid haft problem med mängden alkohol när han dricker. Senaste månaderna ser jag oxå att han inte kan sköta sitt hem. det är skitigt o rörigt, även när barnen är där! Nu till saken: inatt skulle jag barnen sova hos honom! Han va ut på krogen i natt. kom hem halv fem imorrse. Vår dotter hittar honom sovande sittande på toaletten. hon försöker väcka honom men lyckas inte då han väldigt berusad. jag får liv i honom till slut. När han reser sig upp är han så full att han ramlar över mig så jag faller bakåt över vår dotter som i sin tur slås om kul o slår i ryggen i tvättmaskinen. Han fattar inte vad som händer utan går in o lägger sig. min dotter blir rädd o håller sig vid min sida hela tiden! Hon säger även att shon är rädd o vill åka därifrån vilket vi gör! Han ringdt mig senare i ech o börjar fråga va som hänt hans fot? Han minns inget av vad som hänt o när jag berättar för honom säger han bara: det är sånt som händer! Han förstår inte allvaret i det alls! va gör jag nu? Jag vägar knappt lämna barnen hos honom nu! nån som har nå tips???

ღAgnes 14/1-06 & Elias 4/7-08ღ (// lirres.blogspot.com)
  • Svar på tråden pappan sköter sig inte!
  • allakantralla

Om du befarar att barnen far illa hos honom har du rätt att plocka bort dem därifrån. Kontakta familjerätten så fort som möjligt så att du gör på rätt sätt.

Det låter ju fruktansvärt! 

• glitterkornet

Ni kan komma överens om att pappan endast får träffa sina barn när du är med. Exempel hemma hos dig och du kan åka över med dom till honom. Men sedan när du åker hem så åker barnen med dig..

• Helene70

Jag skulle kontakta familjerätten och sett till att han endast får ha övervakat umgänge med barnen. Inte en chans att han skulle få ha barnen hos sig under de omständigheter som du beskriver.

Svar på tråden pappan sköter sig inte!