• Molly84

Grus och sten i däcken på min Teutonia mistral s...vad ska jag göra?

Hej!

Undrar om någon har ett bra tips vad man kan göra för att bli av med stenar och annat inne i däcken på min Teutonia mistral s -08. Den låter som en maracas när hjulen rullar. Har ringt och frågat vad ny däck kostar...1200! lite ovärt på en vagn köpt för 3000 kr. Sökt begangnade däck, men inte hittat några.

Om du har något tips, (eller vil sälja ett par "tysta" däck till mig för en vettig summa ) hjälp mig!

mvh molly

• Svar på tråden Grus och sten i däcken på min Teutonia mistral s...vad ska jag göra?
  • eec82

du har ju 2 års garanti men annars kan man försöka ta in en kniv mellan gummit å fäljen å skaka ut stenarna. Funkar för en del.

• Molly84

Garntin på vagnen har tyvärr gått ut :(

• AnnaiHammarby

Vi köpte vår vagn begagnat efter att garantin gått ut. Märkte dock snabbt av problemet med småsten i hjulen och kontaktade då My Pram i Tyskland (där den var beställd ifrån) och de skickade oss nya däck med DHL inom 4 veckor.
    Testa det.

• Havsluft

Oj, vi har haft stenar i vårt ena däck på vår Mistral S i flera år, men har bara utgått ifrån att det inte går att göra något åt det... Oftast tänker jag inte på det längre men går man i en tyst affär är det faktiskt en aning skämmigt att rulla runt på "maracasen". Kanske vorde testa tipset med kniven.

• AnnaiHammarby

Alltså bara för att förtydliga. Det va inte My Pram som gav oss nya däck utan Teutonia själva. Jag har hört många som fått nya däck. Det verkar vara ett känt problem som Teutonia är mycket måna om att gottgöra.
    Vi försökte med kniven men det va svårt.
    Lycka till!

Svar på tråden Grus och sten i däcken på min Teutonia mistral s...vad ska jag göra?