• cii

Nuvaring/P-ring, när kommer din mens?

Hej hej!

Detta är min första månad med Nuvaring. Morgonen den 16e tog jag ut ringen för att invänta mensen. Men när kommer den? Det har ju gått 3,5 dag nu..

Hur länge dröjer det för dig?

• Svar på tråden Nuvaring/P-ring, när kommer din mens?
  • Clobberella

Jag plockar ut ringen torsdag kväll och får mensen på söndagen, så 3 dagar.

• cii

Hur länge varar den? För om jag förstår det hela rätt ska nya ringen in även om man blöder eller inte.

Drygt för jag ser verkligen fram emot mensen då jag vill att detta preventivmedel ska funka!!

• Clobberella

Det hänger nog lite på hur mycket mens man har från början, men min brukar vara söndag-torsdag, då är det knappt något alls på torsdagen. Ja, man ska peta in nya ringen ändå.

• Bettiz
    cii skrev 2010-06-19 21:53:47 följande:
    Hur länge varar den? För om jag förstår det hela rätt ska nya ringen in även om man blöder eller inte.
    Min mens tar ganska precis slut den dagen jag stoppar in ringen igen, det är bara lite, lite blödning då. Jag har fått mindre mens och färre dagar sedan jag började med ringen!
  • Clobberella
    Bettiz skrev 2010-06-19 22:21:01 följande:
    Min mens tar ganska precis slut den dagen jag stoppar in ringen igen, det är bara lite, lite blödning då. Jag har fått mindre mens och färre dagar sedan jag började med ringen!
    Samma här! Dessutom försvann min helvetiska mensvärk på köpet!
  • Helle333
    cii skrev 2010-06-19 21:03:23 följande:
    Hej hej!

Detta är min första månad med Nuvaring. Morgonen den 16e tog jag ut ringen för att invänta mensen. Men när kommer den? Det har ju gått 3,5 dag nu..

Hur länge dröjer det för dig?
    Det tog några dagar. Den kom ju inte direkt. Nu var det över ett år sedan jag slutade med dem eftersom dem förstörde PHvärdet i min slida, men jag tror det var upp emot 5 dagar som mest för mig,. Det är säkert olika för olika personer.
  • cii

Imorse när jag reste mig upp ur sängen så "small" det till =) Så nu är jag lättad! Ingen mensvärk änsålänge dock.

Svar på tråden Nuvaring/P-ring, när kommer din mens?