• Peaches82

Centrala Sundbyberg VS Gamla Råsunda

Ja, vilket område skulle du föredra att bo i och varför? Funderar nämligen att lämna mitt älskade Sundbyberg för en större lägenhet i Gamla Råsunda? Är Gamla Råsunda ett "attraktivt och populärt område"? Vill nämligen inte "byta ner mig" och få en mindre attraktiv lägenhet på bytesmarknaden.

• Svar på tråden Centrala Sundbyberg VS Gamla Råsunda
  • Vickan I

Jag gillar också mitt Sundbyberg och vill inte flytta....jo till ett radhus i Duvbo, men det är bara att glömma, haha.

Men Gamla Råsunda är jättefint. Absolut inget nerköp, särskilt inte om det är i ngt av de äldre fina husen. Fördelen med SUmpan ser jag egentligen som förbindelserna (massa busar och tåg) och att riktiga affärer finns nära. I Råsunda är det ju inte så mkt. Inte så långt gå till Solna C iofs...

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tecken

Sumpan är Sumpan och Råsunda är Råsunda. Går inte riktigt att jämföra. Sumpan känns mera som en stad, tycker jag. Jag föredrar Sumpan.

• Vickan I
    Tecken skrev 2010-06-19 23:47:53 följande:
    Sumpan är Sumpan och Råsunda är Råsunda. Går inte riktigt att jämföra. Sumpan känns mera som en stad, tycker jag. Jag föredrar Sumpan.
    Ja eller hur. Råsunda är mer ett bostadsområde bara, medan Sumpan är som en liten egen stad.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Peaches82

Åh ni har rätt, älskar också småstadskänslan! Bor på Sturegatan "mitt i smeten" och har så svårt att tänka mig nåt annat=( Så skönt att bara gå utanför dörren och ha allt där.. Men det är lite trångt när man väntar en  bebis och det verkar nästan helt hopplöst att byta till större utan att byta ner sig=(

• babba74

Jag tycker inte du ska tänka att Råsunda är att byta ner sig utan bara att det är ett annat typ av område, men minst lika bra. Här finns biograf och flera bra restauranger på några minuters gångavstånd plus nära till både Solna C och Sumpan.

Svar på tråden Centrala Sundbyberg VS Gamla Råsunda