• jojjo78

Mygg medel till 3 åring

Hej när får man smörja in en del kroppsdelar som armar ben med myggmedel? vet att man inte får ha de på små men kan man ha de på en 3 åring nu? han får sådana hemskt stora myggbett

• Svar på tråden Mygg medel till 3 åring
  • mammamia81

jag undrar samma sak så om nån vänlig själ vet så svara gärna

• jojjo78

GICK in på apotekets hemsida och läste om myggan deras medel och de kan man använda till barn över 3år så äntligen kan man ha på stackarn de.

• strojes

Jag tror alla myggmedel är från 3 år.

• LadyBirden

Hittade ett medel på lokala coop som hette mygga, en vit flaska som finns både som spray och "balsam" som de kallade det. Står att det är naturligt osv och kan användas av både barn och vuxna. Jag köpte för att testa och det funkar faktiskt ganska bra. Inte helt 100 men så gott som.
    Finns även medel i samma serie som heter fästing.

• Chiba

Jag har köpt myggmedel på Apoteket som är från 3 år. Funkar jättebra! Luktar dessutom ingenting.

Vet någon förresten varför man inte får ha det på barn under 3 år?

• LadyBirden

Hoppsan! Måste rätta mig själv det hette inte mygga utan något annat men flaskan ser ut som jag skrev ovan.

• Smamman

Hett tips för att iaf få bort kliet o få ner svullnaden snabbare:

Derma Optima och E-vitaminsalva efter- funkar på både brännässlor och myggbett.

Min son är 3 år o jättekänslig mot brännässlor, dottern för myggbett - dessa två produkter tar både bort kliet o brännan genast. finns hos www.biwelen.se

Svar på tråden Mygg medel till 3 åring