• Mamma Frögurka

Mullrar och bubblar högt i magen?!

Jag har en dotter sedan tidigare och är nu i vecka 38 och har en bubblande mage, inte som när man är gasig utan detta mer högt upp i magen.
    "Mullrar" och låter bubblande och lite "poppande" där innefrån, känner bubblet utan på magen.
    Alltså inte sånt bubbel man känner när bebis rör sej.

Bebis har rört sej mindre och svagare idag, nästan inte alls.
    Var nu ett tag sedan jag kände något alls.
    Men minns att det var så med dottern någon gång på slutet, att det kändes mindre ofta, dock inte svagare.

Vad kan detta vara?
    Vad borde jag göra?

Pyret BF 100707 ♥ Minna 081124 ♥ salkert.se
  • Svar på tråden Mullrar och bubblar högt i magen?!
  • evelinahjärtaängla

Kan det vara tarmarna kanske? och gaser??

• ZettanA

Jag har haft likadant i flera veckor nu (v.40+4 idag) och enligt Bm så är det tarmarna som låter. De har ju flyttats runt och ligger nu liksom ovanför livmodern mot revbenen. inge knasigt men enligt henne så kunde bubblorna göra att förlossningen startade (tydligen så fick man dricka risinolja blandat med öl för att få igång magen och därmed förlossningen förr). Dock har det ju inte funkat på mig utan magen bubblar på. Lycka till!!

• evelinahjärtaängla

Ja här bubblar det på för fullt men ingen bebbe som vill komma ut. Är laktosintolerant så kanske jag ska ta och äta en jäkla massa laktos så jag får mycket gaser??!! :)

• Ekorretös

Samma för mig!
    Började igår att mullra och bubbla högt uppe i magen är i vecka 37 (36+4)
    Kan ju hoppas att det påskyndar förlossningen lite men inte tidígare än om en vecka

Hur har det gått för er andra?
    Har bebisen kommit ut ännu?

Lycka till!

Svar på tråden Mullrar och bubblar högt i magen?!