Vad ska ni äta till midsommar?
Ja, vad ska ni servera på midsommarafton? Kul att höra vad andra kan tänkas hitta på för något gott! Man kan kanske få lite tips och inspiration!
Ja, vad ska ni servera på midsommarafton? Kul att höra vad andra kan tänkas hitta på för något gott! Man kan kanske få lite tips och inspiration!
Ja det blir nog någon råd med det när den dagen kommer
haha jag gillar inte sill så för mig blir det nypotatis, stekt falukorv eller nån korv.. och gräddfil sen jordgubbar o grädde.., tur ingen i vår familj gillar sill nu får vi nöja oss med korv för vi ska till min mamma, hade vi varit hemma hade vi grillat något gott!!
Sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök. Jordgubbar med grädde/glass. Här gillar vi traditioner
Sill och potatis till lunch sen till kvällen ska vi grila något men jag har inte kommit så långt än
Sill, färskpotatis, köttbullar, lagersallad, kycklingspett, creme fraiche, gräslök, kallrökt lax, jordgubbar och grädde.
Blir en trerätters här hemma. Förrätt har jag inte bestämt än men till varmrätt blir det nog grillat med färsk potatis, gräddfil, tsatsiki, bea och diverse annat gott, även sallad såklart. Sen till efterrätt antingen tårta eller mousse med gubbar.
På lunchbordet (som säkert inte är klart förrän runt 16-17 som vanligt:D) kommer nog stå:
Sill (hua, men det är säkert någon som försöker sig på den)
Gräddfil
Kokt färskpotatis med dill
Ägghalvor med någon röra på/i
Laxrullar med pepparrotsost
Knäckebröd, mjukt, nybakat bröd, smör och ost.
Enorm sallad med goda grönsaker
Vegetarisk paj
Någon bönsallad eller fransk potatissallad
Grillad kyckling eller lax
Ett par goda, såser/dressingar
Jordgubbar
Grädde eller glass
Sen blir det nog inte så mycket middag, möjligtvis lite grillat fram emot natten. Åh, längtar!