• Gulletuss

Vad ska ni äta till midsommar?

Ja, vad ska ni servera på midsommarafton? Kul att höra vad andra kan tänkas hitta på för något gott! Man kan kanske få lite tips och inspiration!

• Svar på tråden Vad ska ni äta till midsommar?
  • Jezamine

Ja det blir nog någon råd med det när den dagen kommer

Avstängd tills vidare
  • buffybus

haha jag gillar inte sill så för mig blir det nypotatis, stekt falukorv eller nån korv.. och gräddfil sen jordgubbar o grädde.., tur ingen i vår familj gillar sill nu får vi nöja oss med korv för vi ska till min mamma, hade vi varit hemma hade vi grillat något gott!! 

André -08 & Emma -09
  • Trollet Ludenben

Sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök. Jordgubbar med grädde/glass. Här gillar vi traditioner

Älskade ungar
  • Zanna1983

Sill och potatis till lunch sen till kvällen ska vi grila något men jag har inte kommit så långt än

• Jeanikee

Sill, färskpotatis, köttbullar, lagersallad, kycklingspett, creme fraiche, gräslök, kallrökt lax, jordgubbar och grädde.

Var den du är det finns redan så många andra
  • Ziitoo

Blir en trerätters här hemma. Förrätt har jag inte bestämt än men till varmrätt blir det nog grillat med färsk potatis, gräddfil, tsatsiki, bea och diverse annat gott, även sallad såklart. Sen till efterrätt antingen tårta eller mousse med gubbar.

♥ Isabell 090304 ♥
  • miss alm

På lunchbordet (som säkert inte är klart förrän runt 16-17 som vanligt:D) kommer nog stå:

Sill (hua, men det är säkert någon som försöker sig på den)
    Gräddfil
    Kokt färskpotatis med dill
    Ägghalvor med någon röra på/i
    Laxrullar med pepparrotsost
    Knäckebröd, mjukt, nybakat bröd, smör och ost.
    Enorm sallad med goda grönsaker
    Vegetarisk paj
    Någon bönsallad eller fransk potatissallad
    Grillad kyckling eller lax
    Ett par goda, såser/dressingar

Jordgubbar
    Grädde eller glass

Sen blir det nog inte så mycket middag, möjligtvis lite grillat fram emot natten. Åh, längtar!

Svar på tråden Vad ska ni äta till midsommar?