• 2 stjärnor

Klädsel till bröllopsgäst

Nu börjar det bli bråttom....
    Ska på bröllop och hittar inga kläder, har varit i varenda affär nu känns det somRynkar på näsan
    Men jag har en fin klänning/tunika och nu undrar jag om man kan  ha en "brunbeige" tunika och vita leggins till detta? Tycker att den är lite för kort att ha utan leggins. Någon som varit på bröllop som vet om man överhuvdtaget kan klä sig i leggins?

• Svar på tråden Klädsel till bröllopsgäst
  • La Lola

Ja vad är klädkoden då?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola

Leggings på bröllopet skulle jag aldrig sätta på mig (inte heller annars iofs men absolut inte på en sån högtidsdag).

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • frökenelisabeth

Frågar du Magdalena Ribbing skulle hon nog säga att leggings inte går för sig på ett bröllop . Men det beror ju också litegrann på hur brudparet och deras umgängeskrets ser ut - vissa bryr sig inte så mycket. För min egen del skulle jag inte ha det på bröllop, det är för mycket fritidsklädsel tycker jag. Å andra sidan - om jag själv skulle gifta mig och någon skulle komma med leggings hade jag inte brytt mig ett smack.

Sen beror det ju också på klädnivån, som tant groda är inne på. Om det kan antas att alla andra kommer i långklänning kanske du kommer att känna dig lite fel i leggings och tunika.

• Miss Cee

Om det finns en traditionell klädkod så är leggins för vardagligt.
    Sorry.

Du har ingen kjol du kan ha under tunikan istället??

• JA77

Vad är det för klädkod? Tunika är alldeles för vardagligt, det passar inte ens klädsel Kavaj. Har du ingen klänning? Se gärna www.dn.se/etikett och klicka dig fram till snabbguiderna.

Svar på tråden Klädsel till bröllopsgäst