• Lejonhona87

Clinique hudvård+makeup

Någon som använder detta? Vad tycker ni om det? Jag har kombinerad/fet hy. Köpte deras nya foundation anti blemish soulotions. Tycker den täcker väldigt bra och håller bra. Den bästa foundation jag haft.

Är lite nyfiken på deras hudvård nu med. Deras tre steg. Någon som använder deras 3-steg. Jag behöver väl någon för fet/kombinerad hud i så fall.

Erfarenheter/åsikter?!

Även deras smink, ni som använder/har använt det. Mascara t.ex. är den bra?
    M.m..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 18:00
    Ingen?

• Svar på tråden Clinique hudvård+makeup
  • FrökenD

Hello, jag använder deras 3-stegs serie. Jag använder nummer 1. Det e de bästa jag haft i ansiktet!! =)
    Första gången fick jag fel, så ansiktsvattnet gjorde mej kanonröd o det brände i ansiktet, men nu fick jag rätt o de e superbra!
    Har en mascara från dom oxå, och de e tyvärr den sämsta jag använt!!

• 071001

Gillar deras tvättkräm för den tar bort allt och är superdryg. Ansiktsvattnet är som sprit så det använder jag inte. Min kompis som är utbildad hudterapeut blir galen varje gång hon ser ansiktsvård från Clinique i mitt skåp för det är skit för hyn säger hon. Gillar den rosa geléaktiga ögonkrämen men annars köper jag inte krämerna.
    Vad gäller deras mascaror gillar jag High impact curling mascara bl a. Deras ögonskuggor sitter dåligt. Läppglanset är som alla andra, helt okej.

• FrökenD
    071001 skrev 2010-07-01 13:05:42 följande:
    Gillar deras tvättkräm för den tar bort allt och är superdryg. Ansiktsvattnet är som sprit så det använder jag inte. Min kompis som är utbildad hudterapeut blir galen varje gång hon ser ansiktsvård från Clinique i mitt skåp för det är skit för hyn säger hon. Gillar den rosa geléaktiga ögonkrämen men annars köper jag inte krämerna.
    Vad gäller deras mascaror gillar jag High impact curling mascara bl a. Deras ögonskuggor sitter dåligt. Läppglanset är som alla andra, helt okej.
    Vad säger din kompis om produkterna då? Nyfiken =)
    Håller med om ögoncremen! Jättemysig att ha på haha
    jag gillar dock tvålen mer än tvättkrämen... gillar löddret på nåt konstigt sätt..
    High impact curling mascara, krullar den upp fransarna?
  • 071001

Hon säger att det bl a är alldeles för mycket parfym i dem. (tror jag, känner mig osäker på detta nu) Jag kan återkomma med ett mer korrekt svar senare om ni vill ha, men de är skit iaf enligt vad de får lära sig i skolan.

Vad mascaran ska göra med curligeffekten vet jag inte, men jag har korta rätt glesa fransar och känner att de blir aningens längre, fylligare och kanske lite böjda av just denna.

• FrökenD

Jag återkom gärna!! Det vore jättesnällt! =)

Okej, jag har så svårt att hitta en riktigt bra mascara, men dior har en bra, men sen kostar det ju därefter oxå.

• 071001

Jag kommer aldrig att få dessa reklamfilms-ögonfransar så jag har nästan gett upp, men den är bra och även Max Factor Masterpiece är jag nöjd med.

• FrökenD

haha ne, de får man aldrig.. bara ljug på reklamen.

• 82an

Jag har använt deras 3-stegserie sen jag var 16år tills för något år sen då min hudtyp ändrades lite och jag började använda andra märken. Jag hade precis som du kombinerad hy och kan varmt rekomendera den då. Den verkligen toppen. Jag har använt deras lipgloss, mascara, underlagscreme, ögonskugga men måste nog säga att de gör väldigt bra hudvård men jag är inte särskilt imponerad av sminket. Varken bra eller dåligt.

• 82an

Id bareminerales mineralmakeup är toppen för problemhy. Har använt den i ett år nu och är supernöjd och har fin hy. Kan annars rekomendera nudeskin från dior det underlaget är också super men kanske lite åt det fetare hållet. Vad gäller mascara så är Lanome överlägsna på det enligt mig. definicils är min favvo. Den kostar lite mer4 men går ofta att få tag på lite billigare på nätet

• 071001

Jag har Id och det är täckande och bra, men som det fastnar i alla rynkor!

Fröken D, hennes åsikter om Clinique var inte så väl grundande som jag fick tro förut utan hon anser att deras tvål torkar ut huden fruktansvärt, ansiktsvattnet är lika starkt som aceton och så var det med den saken. Kan vara ren crap alltså .
    Kan dock säga att det rosa ansiktsvattnet är starkt som tusan, går icke att ha i fejan.

• FrökenD
    071001 skrev 2010-07-01 20:35:03 följande:
    Jag har Id och det är täckande och bra, men som det fastnar i alla rynkor!

Fröken D, hennes åsikter om Clinique var inte så väl grundande som jag fick tro förut utan hon anser att deras tvål torkar ut huden fruktansvärt, ansiktsvattnet är lika starkt som aceton och så var det med den saken. Kan vara ren crap alltså .
    Kan dock säga att det rosa ansiktsvattnet är starkt som tusan, går icke att ha i fejan.
    Okej, jo jag kan definitivt hålla med om att tvålen får ansiktet att kännas som ett russin efteråt.
    Ja jag fick det rosa ansiktsvattnet av misstag först, och jag blev helt rödflammig i ansiktet o det sved utav bara tusan, men nu fick jag nåt grönt istället, mycket mildare! Det är riktigt bra faktiskt!
  • 071001

Testat deras Facial Liquid Soap, en grön tub med gele som tvättar bort smink? Den är toppen och likaså den svagt rosa tvättkrämen på tub. Dryg så den nästan räcker i ett år.

• 82an

Kom på ett minus med 3stegsserien. Tvålen är för stor och svår att hålla fräsch länge trots tvålasken. Har aldrig använt en hel tvål utan kastat den efter hälten och köpt ny. Ibland finns det miniresekitt och de tvålarna har perfekt storlek enligt mig

• 071001

Mmm, alla såna där hård tvålar blir lite äckliga efter ett tag. Jag skulle satsa på en tvättkräm istället, på tub.

• Anova

Jag är helt såld på 7Days scrub cream, använder också 3-stegsserien (jag är en 2a )
    Då det gäller smink har jag ingen erfarenhet, använder det inte.. Men min syster använder cliniques produkter, vad jag vet så gillar hon deras Airbrush concealer. Deras färgade läppglans har jag tetat, och det var helt okej.

• Anova

Håller föresten med om tvålen, den blir äcklig efter ett tag och efter att ha förbrukat 1½ tvål gick jag över till Liquid Face soap för ett par år sen, kommer inte att använda tvål igen.

• FrökenD

Min tvål har inte blivit äcklig än, ser ut som ny, fast mindre...=)

• Drake

Jag använder Clinique mascara och blush. Anledningen till att jag använder en mascara från dem är för att det är den enda jag hittat som inte förlänger fransarna Det är en gel-mascara och jag är supernöjd med den. Jag är också nöjd med deras blush som håller länge och ger bra färg.

Dock så är de ju inte så billiga. En mascara kostar ju runt 200 kronor och en blush runt 400 men det är det värt när man hittar något man gillar

• FrökenD

Förresten, är det nån som vet vad Turnaround Concentrate visibl skin renewer ska fylla för funktion? Har en sån tub men tycker inte jag märker av nån störe skillnad..

• Lejonhona87

Okej. Tack för alla svar. har köpt deras tresteg i nr 4. Blemish. För fet/kombinerad hud. Använder även foundation i samma serie. Tycker att den är bra. Håller hela dagen. Mascaran håller också bra, inget smul här inte. Någon som använder deras puder?
    Letar efter ett puder att ha ovanpå min foundation. Som håller hela dagen.

Svar på tråden Clinique hudvård+makeup