• Sickan

Badblöja på 2-åring?

Tänkte gå till en utomhusbadanläggning med vår 2-åring. Känner instinktivt att det räcker med badbyxor och att vi inte behöver någon badblöja. Han bajsar regelbundet och jag är nästan säker på att han inte skulle bajsa mitt under badningen. Vi har inte varit med honom i bassäng tidigare så vi har liksom inte vanan inne. Hur gör ni?

• Svar på tråden Badblöja på 2-åring?
  • Trollsländan

Är han inte pott tränad skulle jag använda badblöja! Vår kille skulle förmodligen inte heller bajsa i vattnet men kanske kissa och det är inte heller tillåtet!

• alvide

Det finns "bajstäta" badbyxor att köpa i nästan alla affärer där de säljer barnkläder.

• luckyme83
    Trollsländan skrev 2010-06-20 20:29:40 följande:
    Är han inte pott tränad skulle jag använda badblöja! Vår kille skulle förmodligen inte heller bajsa i vattnet men kanske kissa och det är inte heller tillåtet!
    men alltså när vi badar med sonen så har han badbyxor..han är ett år..de sluter tätt för bajset. men kisset rinner ju rakt genom...
    de har vi köpt via instruktören på babysimmet...
  • MuffinCake

Beror väl alldeles på - låter som att din son kommit ganska långt i sin potträning?

Mina blir två nästa månad, och vi har inte börjat än (de ska få pottor i födelsedagspresent ),så hos oss används badblöjor både vid bad ute och i bassäng.

• strojes

Jag skulle ju köra med badblöja. Våra 2,5 åringar som fortfarande har blöja har badblöja när vi badar i bassäng.
    Badblöja håller bättre tycker jag än baby-badbyxor. Vi har provat båda varianter.
    De flesta bassängbad har som krav att barn som fortfarande har blöja ska ha baby-badbyxor eller badblöja.

• Trollsländan
    luckyme83 skrev 2010-06-20 20:32:32 följande:
    men alltså när vi badar med sonen så har han badbyxor..han är ett år..de sluter tätt för bajset. men kisset rinner ju rakt genom...
    de har vi köpt via instruktören på babysimmet...
    Jag skulle i varje fall inte låta min tvååring ha badbyxor i allmän pool! Vad ni gör kan ju inte jag bestämma men äckligt är det med allt kiss i poolen.
  • gelemamman

min son hade vanliga badbyxor när han var 2. oftast bajsar inte barn när dom är i vatten.

• sara1981

Fast varken badbyxor med inbyggt skydd eller badblöjor håller ju inne kisset. Bara bajset fastnar ju.

Amilia 2006 Max 2008
  • MIC

Vilka badblöjor ska man köpa då? Håller mest tätt?

Isak - min solstråle - 080701
  • gelemamman
    Trollsländan skrev 2010-06-20 20:37:01 följande:
    Jag skulle i varje fall inte låta min tvååring ha badbyxor i allmän pool! Vad ni gör kan ju inte jag bestämma men äckligt är det med allt kiss i poolen.
    jo men badbyxorna som håller tätt, (alltså inte vanliga) håller ju bara tätt för bajs, kisset rinner ju rakt igenom.
  • Sickan

Köper man badblöjor där man köper vanliga blöjor? Har inte sett några där jag har letat. Vilket märke tycker ni är bäst?

• Trollsländan
    Sickan skrev 2010-06-20 20:43:46 följande:
    Köper man badblöjor där man köper vanliga blöjor? Har inte sett några där jag har letat. Vilket märke tycker ni är bäst?
    Badblöjor finns i vanliga större affärer. ICA Maxi har, vi har bara provat Libero och är nöjda med dem.
  • MuffinCake

Vi använder Huggies badblöjor. Tycker de är helt OK. Finns på de flesta ICA-butiker.

• MissLillan
    Trollsländan skrev 2010-06-20 21:02:48 följande:
    Badblöjor finns i vanliga större affärer. ICA Maxi har, vi har bara provat Libero och är nöjda med dem.
    Varken badblöja från Libero eller imse vimse håller inne kisset, bara bajset.

Till TS. Jag kommer att ha en badblöja på min son hela sommaren när vi badar i pool och när vi åker utomlands i höst. Jag tror att jag kommer att märka om han kommer vilja bajsa fast han inte är blöjfri än. Han fyller 2 i höst. Men för att vara på den säkra sidan att de inte ska behöva tömma hela poolen för att min pojk bajsar i den så har jag den på! Men man gör som man vill. Jag hade tyckt att det varit pinsamt om det skulle hända så han får ha en på sig. 
  • tessilus
    Trollsländan skrev 2010-06-20 20:37:01 följande:
    blöjorna håller inte pinket inne bara så du vet. stoppar bara bajset.
  • Trollsländan

Ok min åsikt att det är äckligt med allt kiss i pooler står jag fast vid hur många som än skriver att en badblöja inte stoppar för kiss. Badar själv inte i offentliga pooler med mina barn innan de är pottränade! Vad andra gör bestämmer inte jag!

• trött10

De allra flesta pooler har renings annordningar som klarar kiss från en o annan liten person. Offenliga pooler måste väl dessutom hela tiden ta prover som visar att vattnet är tillräckligt rent. Hur många barn kissar inte i vattnet även om de är torra o blöjfria?? Lite äckligt kanske men barn är barn. På med badblöja el byxa, o bada o ha kul!!

• noorrkkk

Har badblöja huggnings på min dotter på 2, vi går ofta till badhuset och hon har aldrig bajsat då.

Svar på tråden Badblöja på 2-åring?