• EMMACH
    Äldre 20 Jun 20:40
    6829 visningar
    1 svar
    1
    6829

    Färgade håret brunt, nu ångrar jag mej och vill bli blond igen.

    Hej! För ungefär två månader sen färgade jag mitt blonda hår brunt. Nu ångrar jag mej.. som jag visste att jag skulle göra! DUMMA MEJ!! Rynkar på näsan

    Så jag tänker gå till en frisör och som får ljusa upp det! Antar att jag lär göra de i flera omgångar innan de blir blondt igen. Frågan är bara hur lång tid tror du att de kommer ta? Och hur många omgångar? Flera månader? Ett år? (helst inte ett år ju) ;)
    Tror du att dom gör en massa slingor? För så har jag gjort förut..
    Och kommer silver schampoo påskynda?

  • Svar på tråden Färgade håret brunt, nu ångrar jag mej och vill bli blond igen.
  • Hårexp­erten
    Äldre 21 Jun 19:12
    #1

    Hej!

    Det beror lite på hur mörk du är nu, om det är färg eller toning, om ni gjorde en förpigmentering innan, om det är en brun nyans med röda/guldiga pigment.

    Jätte svårt att säga hur pass lång tid ddetta kommer att ta!

    Det bästa och snyggaste är att göra slingor, massor av dom och så tunna det bara går.

    Silverschampo skyndar inte på håret att bli ljust. Däremot dämpar det dom gula tonerna som du säkerligen kommer att få när ditt hår ljusas upp.

    När du väl gör slingor och det blir gult så kan man även lägga på en silverpastell som håller längre än att bara tvätta med silverschampo.

    Lycka till och gå till en frisör som är kunnig och bra

Svar på tråden Färgade håret brunt, nu ångrar jag mej och vill bli blond igen.