• Emmagbg

Lukta på era pempers new baby, snabbt svar tack....

Jag använder Pampers på min lilla o precis köpt ett nytt paket.
    Tycker dessa luktar konstigt, ammoniak. O när hon kissat blir lukten mkt starkare.
    Är detta ngt som ska vara så så man märker när de kissat eller e de fel på de paketet blöjor.
    Snälla lukta på era blöjor, vill ha snabbt svar :)

Tack

• Svar på tråden Lukta på era pempers new baby, snabbt svar tack....
  • Kamikazee

Tycker att de luktar kemiskt - precis som att de kommit ut från fabriken. Fast jag tycker lukten försvinner och när jag byter så reagerar jag inte nämnvärt på att den gamla blöjan luktar.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11 Noel 20100615 kl 15.09
  • Emmagbg

.. de gör jag... luktar super skarpt o tillochmed utanpå byxorna.. måste la vara ngt fel???
    :(

• Beia

Har alltid tyckt att Pampers luktar bensin, så därför undviker vi dem.

• myran82

Jag tycker också att pampers luktar illa, och känns våta utanpå.

Brukar använda libero och har även testat huggis som vi tycker funkar bra.

• Parasitens mamma
    Emmagbg skrev 2010-06-20 20:44:36 följande:
    Jag använder Pampers på min lilla o precis köpt ett nytt paket.
    Tycker dessa luktar konstigt, ammoniak. O när hon kissat blir lukten mkt starkare.
    Är detta ngt som ska vara så så man märker när de kissat eller e de fel på de paketet blöjor.
    Snälla lukta på era blöjor, vill ha snabbt svar :)

Tack
    Kontaktade du Pampers? Fick du svar?
    Jag tycker också att de luktar illa nuförtiden.
  • Parasitens mamma
    Parasitens mamma skrev 2010-12-05 22:18:13 följande:
    Kontaktade du Pampers? Fick du svar?
    Jag tycker också att de luktar illa nuförtiden.
    Mailade Pampers i helgen och fick detta till svar:
    Anledningen till denna lukt är att cellulosan som används vid tillverkningen av blöjorna har fått en starkare lukt genom variationer i tillverkningsprocessen, närmare bestämt i själva upphettningsprocessen av cellulosan.

Vi tillsätter inga kemikalier eller ingredienser som kan orsaka en sådan lukt som ni beskriver. Det kommer alltid att finnas en viss cellulosadoft från blöjor, men i det här fallet verkar det som att lukten varit starkare än vanligt.

Vi beklagar att ni har fått sådana blöjor men vi vill försäkra er om att de är fullständigt säkra att använda.

Om ni i framtiden skulle få tag på ett paket blöjor med denna doft rekommenderar vi att ni tar ut blöjorna ur förpackningen innan användning och låta dem lufta sig lite. Ett annat tips är att ”fluffa” upp blöjorna eftersom de är tätt sammanpackade i förpackningen.

Detta ger blöjorna en bättre absorberingsförmåga samtidigt som eventuell lukt i blöjorna försvinner snabbare då luftcirkulationen förbättras i blöjan.

Kommer inte att köpa Pampers igen, men det är synd, för jag gillar verkligen passformen.
  • NovemberMommy

skönt att höra att det är inte bara jag som tycker nu. det luktar verkligen ammoniak. när man tar av byxorna så luktar byxorna också illa.

har en 3 veckors gammal bebis o vi har redan lagrat på med blöjor från pampers.  har inget val än att fortsätta att använda de

• Parasitens mamma
    NovemberMommy skrev 2010-12-08 23:04:58 följande:
    skönt att höra att det är inte bara jag som tycker nu. det luktar verkligen ammoniak. när man tar av byxorna så luktar byxorna också illa.

har en 3 veckors gammal bebis o vi har redan lagrat på med blöjor från pampers.  har inget val än att fortsätta att använda de
    Gör som jag, maila Pampers kundtjänst och säg att du vill ha pengarna tillbaka... ;)
  • NovemberMommy
    Parasitens mamma skrev 2010-12-08 23:20:40 följande:
    Gör som jag, maila Pampers kundtjänst och säg att du vill ha pengarna tillbaka... ;)
    men ska man skicka nlöjorna till de? o jag har inte kvar kvitton.
  • K anna

Oh, jag fick ett precis likadant svar när jag mailade och frågade. Antar att de fått en hel del mail om de skapat ett standardsvar... Jag blev erbjuden värdecheckar om jag bara skickade min adress, som plåster på såren. Eftersom jag bara använder blöjorna till natten stör det mig egentligen inte så mycket att de luktar, så jag kommer fortsätta köpa dem ändå.

• Parasitens mamma
    NovemberMommy skrev 2010-12-08 23:26:28 följande:
    men ska man skicka nlöjorna till de? o jag har inte kvar kvitton.
    Du behöver varken ha kvitto eller veta vart blöjorna är köpta. Maila dem och skriv i klartext att du vill ha ersättning för oanvändbara/illaluktande blöjor.
    Ju fler vi är som begär ersättning för våra Pampers-blöjor, desto större chans att påverka. Ha en fortsatt skön helg!
  • SaraSara

Vi använder bara pampers och har inte haft något problem med dålig lukt.  Vi förvarar alltid bjöjorna i en byrålåda, så de kanske är lite "luftade" precis som de föreslår i svaret.

• SaraSara

Fast vi använder iofs papmers active fit, som är extra tunna bjöjor. När jag tänker efter så har de helt annan färg än de vanliga pampersblöjorna som är vita. SÅ det kanske inte ens är riktigt samma material i dem..

• Fjärilslarven

Vi kör Libero eftersom vi inte riktigt fixar den kemiska lukten av Pampers... Inte ska man behöva lufta blöjorna före användning! Har provat olika storlekar och typer av Pampers ska tilläggas.

Svar på tråden Lukta på era pempers new baby, snabbt svar tack....