• Lirpa09

    TV mitt i rummet - tips?

    Har köpt en soffa som vi vill ska stå mot en vägg i vårt TV-rum. Finns det någon lösning på att ha TV:n ståendes mitt i rummet så det fortfarande ser bra ut?

    Tack för svar...

  • Svar på tråden TV mitt i rummet - tips?
  • Lirpa09

    Ingen som har TV:n mitt i rummet? Vi har ingen direkt vägg att ställa den mot, om vi inte ställer soffan framför fönstret och det vill vi helst slippa.

  • Pappa G

    Det finns väl flertalet olika lösningar på möbler/stativ.
    Jag har även sett takhängda idéer..

  • Lirpa09

    Vill ha tips på möbler som gör att det ser snyggt ut från alla håll. Man kommer ja ha bakändan av TV:n mitt i rummet pch då vill jag inte ha massa synliga sladdar m.m.

  • Koloraturell

    Vi har teven mitt i rummet och vi funderar också på nån slags lösning så att sladdar och sånt inte syns.... :(


     


    Finns vägghängda men enligt min erfarenhet så är de flesta innertak inte gjorda för det, funkar ju dessutom inte om man har snedtak eller högt i tak. Sen så finns ju alltid risken att teven krachar eftersom upphängningarna inte är så pålitliga...


     


    så tyvärr inget råd, kommer nån på nåt så :)

  • Lirpa09
    Koloraturell skrev 2010-06-23 09:33:34 följande:

    Vi har teven mitt i rummet och vi funderar också på nån slags lösning så att sladdar och sånt inte syns.... :(


     


    Finns vägghängda men enligt min erfarenhet så är de flesta innertak inte gjorda för det, funkar ju dessutom inte om man har snedtak eller högt i tak. Sen så finns ju alltid risken att teven krachar eftersom upphängningarna inte är så pålitliga...


     


    så tyvärr inget råd, kommer nån på nåt så :)


    Hur har ni det nu då? Funderade på om man kunde ha sladdarna längs en list eller något på golvet.. Vilka bekymmer man har 
  • Koloraturell
    Lirpa09 skrev 2010-06-23 10:49:00 följande:
    Hur har ni det nu då? Funderade på om man kunde ha sladdarna längs en list eller något på golvet.. Vilka bekymmer man har 
    sladdarna kors och tvärs bakom teven I kabelhållare visserligen men det ser ändå hemskt ut. 
  • Pappa G

    Vad som är snyggt är ju ganska individuellt ibland..

    Det lär ju bli svårt att helt dölja TV:ns baksida och alla anslutningar.
    De takhängda lösningar jag sett bygger på el- och antennanslutningar i taket.

  • Mamsis

    Man kan ju dra sladdar under golvet och ha ett eluttag i golvet. Ska finnas platta såna i typ mässing har jag sett någonstans men minns inte var, KAN ha varit i en engelsk inredningstidning, men fråga på en elfirma, de borde ha koll.

    Bakom tv;n kan man ha en snygg låg hylla stå så ser man inte trasslet. Alternativt göra som typ ett elementskydd fast för tv;n.

Svar på tråden TV mitt i rummet - tips?