• Potato

Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?

Jag kan tyvärr inte amma vår lille knodd, så vi ger honom Baby semp 1.

Men han verkar få ont i magen av det? Så jag tänkte kolla om någon här har någon större erfarenhet av flaskmating till nyfödd?

och snälla, döm mig inte för jag inte ammar..

Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta*
  • Svar på tråden Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?
  • malin1980

Skulle aldrig dömma någon som inte kan amma. Kunde inte det själv och jag har 3 barn och ingen kunde jag amma. Jag provade först baby semp men de blev hårda i magen av den. Nu ger vi honom nan 1....den har fungerat super :)

• Kazeer

Jag har gett NAN till min pojk. Han har inte haft några problem med magen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Winterfresh

Här har du en som verkligen inte dömer dig för att du inte ammar. Har inte ammat nåt av mina 2 barn. Båda är uppmatade med Nan2, funkar toppen.
    Det du kan göra innan du byter ersättning är att ge den lille Minifom. Mina har fått det, 30 droppar 3 ggr/dag.
    Även kört med Semper magdroppar. Det magonda har gått över.
    Hoppas det löser sig för dig och den lille.

• aprilsill

Tror inte att amgknipen beror på ersättningen, utan på att magen inte riktigt funkar perfekt. Det blir säkert bättre om du börjar med minifom.

• gullunge1

jag ger  babysemp lemolac, semper magdroppar och minifom. märkte stoor skillnad på lemolacen o vanliga

Tova 100317
  • April Mamma

Kunde inte heller amma mitt andra barn...

Vi gav först Sempers babysemp. Men han blev gasig osv. Så vi gav först magdroppar och minifom men det hjälpte sådär. Bytte då till Nan 1 och det funkade kanon =)

• Skogsflickan

Dömmer ingen heller då jag inte ammade heller eftersom mjölkfabriken var tomFlört

Skit i vad andra tycker..Du vet bäst!

Men som svar: min son kunde inte heller äta nan1, semper1,semper 1 lemolac pga magknip o så fick han förstoppning...Provade då Nan 1 HA och det var som en skänk från ovan! Han åt o magknipen vart som bortblåsta..dessutom köpte jag magdroppar som jag gav då o då..

Jag rekommenderar Nan 1 HA då den är mildare än lemolac.

• Mary Jo

Man får testa sig fram. Semper har funkat utmärkt för oss. plus lite semperdroppar:)

• thogstrom

NAN kör vi på, har funkat bra på vår lille kille, inge magont har vi märkt av heller :)

Älskade Tristan 16/2-10 ♥
Svar på tråden Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?