Någon som har eller är kontaktperson? Frågor om ersättning??
Jag och min dotter har en kontaktperson sedan ungefär 1 år tillbaka pga. att jag har inget socialt nätverk och inga som vi kan umgås med så har vi blivit beviljade det.
Jag tycker att det går bra, men jag fick nyligen veta att kontaktpersonen har rätt till att ansöka om pengar (får) som vi kan använda om vi vill gå och ta en fika eller gå på bio, eller göra något annat?
Så jag ringde min kontaktperson igår och frågade om hon hade fått några pengar som skulle vara till om vi ville göra något sådant, men hon har inte fått något alls sa hon.
Tycker det verkar konstigt, har inte alla kontaktpersoner rätt till att få det?
Jag har tidigare haft en annan kontaktperson, hon var ung och studerade hon sa att hon fick pengar varje månad som skulle gå till om vi ville göra något, så vi var och fikade varje gång vi träffades och hon betalade det då.
Kan det vara så att det beror på vad kontaktpersonen har för inkomst om dom kan få pengar till det eller inte?
Min kontaktperson säjer ofta att pengar har dom gott om, dom är pensionärer och det märks att dom inte är fattiga.. Men jag har ju inte mycket pengar, jag har precis blivit utförsäkrad av försäkringskassan och kommer antagligen hamna hos kronofogden, så jag har inte råd att göra så mycket saker med barnen tyvärr..
Någon annan som har/är kontaktperson får ni pengar till att göra saker tillsammans med den ni är kontaktperson åt?