Hej!
Tyvärr tror jag att din fråga är omöjlig att svara på eftersom alla mår olika efter sin förlossning.
Om jag vore du skulle jag planera resan som om den blir av, men inte boka något som inte går att avboka om det visar sig att du inte kan åka sedan. Jag förstår hur du tänker, man ska ju inte sluta göra det man tycker är kul bara för att man blir mamma, helt rätt!
Jag bokade själv in en resa till Gotland när min lilla tjej beräknades vara bara 2 veckor. Hade ingen aning då om hur varken hon eller jag skulle må vid det laget, men det gick bra.... det var dock inga strapatser på den resan som ansträngde mitt bäcken
Sedan var jag uppe i Åre och fjällvandrade en helg (med morfar! de är bra att ha!) när hon var ca 10v, det gick också bra, men då bar jag ju henne på magen i bärselen så då var hon ju med mig hela tiden.
En skidresa däremot kan ju vara jobbigt för bäckenet, jag tror inte ban ska vara för snabb med att anstränga sig (vare bäckenet eller andra delar av kroppen), men du kan ju höra med din BM om det är några verkliga fysiska "faror" med det eller om det är bara du själv som avgör om det känns OK eller inte....
Sedan ska du ju givetvis vara beredd på att en bebis kan ju kräva precis all din uppmärksamhet om du har otur det är inte helt säkert att morfar "duger", Han/hon kanske vill äta varje timme, man har ju ingen aning om hur sådant blir....
Själva bilresan upp till Åre gick dock bra för oss, ett par stopp på vägen för matning och ta gooood tid på dig. Min tjej sov nästan hela vägen (utom när hon åt då förstås). Men man kan ju lika gärna fåen bebbe som hatar att åka bil...
Jag vet inte om du blev så mycket klokare av detta men..... lycka till med allt!!
Kramis/S