• Anonym

Hur får man sig själv kräkas? Mår så jäkla illa...

Jag måste kräkas! Jag mår så jävla illa av att jag åt en grej jag är allergisk mot och jag måste ta hand om mitt barn men det känns som om jag ska spy... bara att jag inte gör det!

Hur ska jag hjälpa mig själv på travel, jag klarar inte att sticka fingrarna i halsen eller så gör jag fel för jag spyr i vilket fall inte.

• Svar på tråden Hur får man sig själv kräkas? Mår så jäkla illa...
  • Mia386

Drick en massa kallt vatten, massa!! och sedan två fingrar i halsen, hjälpte för mig :)

• Psykologstudenten

Gör det fler gånger i rad, till slut borde något komma upp. Särskilt om du mår illa.

• Anonym

Nej gud det går verkligen inte, försöker med två fingrar men jag klarar verkligen inte av det, finns det inget annat sätt? Testade det med vattnet först också...

• Mia386

Känner tyvärr inte till något annat sett, jag drack flera glas med iskallt vatten, sedan fick man ju sitta en liten stund och hålla på med fingrarna i halsen, och tänka på något riktigt äckligt... om du har något gammal i kylen kan du testa att ha det brevid, så du känner lukten av det.. (mår illa bara jag tänker på det) :P 

• Lokatten Jo

Säger som alla andra: Vatten, fingrarna i halsen. Eller så väntar du helt enkelt på att kroppen tar hand om det själv (dock betydligt mer utdraget och plågsamt enligt mig). Det är bara in med fingrarna i halsen, man behöver inte egentligen inte göra det så speciellt mycket (eller långt ned i halsen), mår man jätteilla så brukar det räcka med att få igång kräkreflexen lite, sen rullar det liksom på av sig själv..

Men jag förstår om det är svårt. Inget favoritgöra för mig heller direkt (blir nästan illamående bara av tanken Rynkar på näsan), men mår jag illa så vill jag hellre ha det avklarat fort än gå runt och må skit i något som känns som evigheter. 

• Anonym

Tack ändå, känner mig faktiskt lite mindre illamående efter vattnet ändå så det klarar sig nog. Drack nog inte tillräckligt kanske men som sagt det gör inget nu .

Svar på tråden Hur får man sig själv kräkas? Mår så jäkla illa...