Jag tror jag vill skiljas
Hej på er alla...!
Det finns så många kloka människor som hänger här på fl och nu behöver jag era åsikter...
Jag är i valet och kvalet om jag ska skilja mig eller inte. Min man och jag har varit gifta i drygt tre år och har ett barn tillsammans som är två år. Jag älskar min dotter över allt annat, och jag börjar tro att om inte hon fanns så hade steget till separation inte kännts lika stort som det känns nu.
Hur vet man att det rätta är att skilja sig?
Jag håller på att bli tokig av allt grubblande! Jag borde egentligen prata med min man om det här (IGEN), men jag bir så less av att det alltid är jag som tar upp våra relationsproblem!
Jag tycker om min man, han är världens snällaste, en jättebra pappa, skulle aldrig behandla oss illa...nånsin. Men jag känner att jag inte älskar honom längre. Han är totalt ointresserad av att ha ett samliv med mig, vilket är oerhört knäckande och frustrerande för mig. Detta har jag tagit upp med honom men jämna mellanrum och försökt förklara att jag och VI som par behöver vara intima med varann. Sex/kel är för mig närhet och vilja.
Han säger att han inte vet varför han inte är intressead av att ha sex med mig. Det är lika knäckande det..."Jag vet inte". Hur går man vidare då?
Det är inte bara bristen på samliv som gör att jag känner såhär. Jag tycker även att vi inte är i fas med varandra...vi gör inget kul ihop längre. Han sitter vid den där j*vla datorn hela kvällarna och jag sitter i min ensamhet framför tvn. Jag tar mig för att träna, träffa kompisar, göra lita roliga saker, men det gör jag SJÄLV. VI gör inget sån´t tillsammans.
Det känns som om vi inte har några gemensamt intressen, bara tråkig vardag utan glöd och passion. Såklart fattar jag att man inte ständigt lever i ett lyckorus och att man måste kämpa för sin relation...ett bra förhållande är ju inte bra utav sig självt.
Men nu har jag alltså kommit till en punkt i mitt liv där jag känner att jag måste välja. När jag tänker på att det livet jag lever nu kommer att vara mitt fortsatta...då känner jag mig bara ledsen, frustrerad och olycklig.
Ju mer jag känner efter destå mer inser jag att jag har kännt såhär länge...I princip hela det här året, men jag har förnekat det. En skilsmässa känns som ett enormt misslyckande...särskilt med tanke på att man har satt ett barn till världen.
Ni som har liknande erfarneheter....snälla skriv några rader i den här tråden!!!
Tack för att ni orkade läsa... Kram på er!