• Fuga

Kopparspiral -vanligt med värre PMS???

Usch och fy, kan jag säga än så lägen om min nya spiral. Har iofs bara haft den i två månader meddet känns som om jag haft mens typ hela tiden.

Kan det vara så att man får värre PMS av den eller är jag bara som är ovanligt sur nuförtiden?

• Svar på tråden Kopparspiral -vanligt med värre PMS???
  • Anonym

Japp, det är vanligt.... det var anledningen att jag bytte den till en hormonspiral....

• Fuga

att du var sur eller att du hade mens jämt?? ;)

• Anonym
    Fuga skrev 2010-06-21 14:25:16 följande:
    att du var sur eller att du hade mens jämt?? ;)
    Både och......
  • Anonym (kopparspiral)

Så här har flera barnmorskor sagt till mig:

Om man har ätit hormoner tidigare dvs p-piller, mini-piller eller haft p-stav så har humöret påverkats av dessa hormoner - när man sedan slutar med hormonerna återgår man efter några månader till sitt riktiga jag - alltså så man skulle ha varit om man inte hade ätit hormoner. Det kan ta ett tag att återupptäcka sig själv och veta hur man ska tackla sin cykel och eventuella PMS.

Jag har haft kopparspiral i 5 år. Har inte fött barn men tjatade till mig kopparspiral eftersom jag inte ville äta hormoner. I början ett par månader var det lite jobbigt men nu är det så klart som vanligt - dessutom upplever jag ju min cykel starkare. Jag är sugen på sex mitt i cykeln då jag har ägglossning tex, Jag kan se på flytningarna vad som händer i kroppen och jag känner min ägglossning - det känns bra..

Svar på tråden Kopparspiral -vanligt med värre PMS???