• Anonym (smygaren)

Jag går hem till väninna och missbrukar amfetamin varje dag

Ja som rubriken lyder jag är en tjej i 20 års åldern som lever ett rätt kaotiskt liv tillsammans med min kille och hans son som jag för övrigt HATAR. Men det hör inte hit, jag vill inte att min respektive ska komma på mig, varför jag helt plötsligt ändrade uppfattning om hans son började älska honom mer än något annat när jag inte för så längesedan tyckte han var pesten själv - det är ju efter att jag började missbruka igen. Jag har en kompis som istället för att missbruka vitt röker på det vita har aldrig varit hennes grej. Hon tycker detta är helt okej vi kom överens om detta tillsammans att hon skulle hålla det åt mig. Känner mig som ett monster fram tills jag tar på mig kläder och går hem till henne drar 2-3 kanske 4 linor och sen är jag människa igen. Möter världens med världens största leende och kärlek. Jag tycker inte att det jag gör är fel, resonerar lite som att nöden har ingen lag. Är jag dum? Kan jag leva mitt liv på något annat sätt i så fall hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-21 14:16
    Då jag vuxit upp omringad av någon form av missbruk hela mitt liv så är det kanske inte så konstigt om man tillslut själv väljer den vägen vilket vissa inte gör vissa väljer ju att vända ryggen åt det och aldrig ta till det men inte jag - jag står mitt kast.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 00:32
    faan har varit "på" hela dagen idag. *Ångest*, nä på måndag NA möte....har bestämt mig nu att detta måste få ett slut

• Svar på tråden Jag går hem till väninna och missbrukar amfetamin varje dag
  • lördagsgodis

Ditt inlägg är så dumt så man vet inte vad man ska svara...

Någon slags hjälp behöver du och du borde inte finnas i hans sons närhet alls.

En prins och en prinsessa
  • Anatha

Spela roll var du drar dina linor eller varför du gör det. Se bara till att du inte är runt barn när du är påverkade av lagliga eller olagliga rusmedel.

• Anonym (Suck !)

Varför skriver du det här? Som ett litet rop på hjälp? Vad vill du höra??
    Du verkar ju veta vad som är rätt och fel. (och nej, som missbrukare skiter man i det och vänder allt fel till rätt)

Du behöver uppenbarligen hjälp. Du vet, så väl som jag och många andra att man inte stannar vid 4 linor. Du VET att det blir värre. Tillslut kommer ekonomin i kläm. Och NEJ du slutar inte då.

Ring öppenvården i din kommun. Våga säg som det är eller forsätt knarka.
    Här på familjeliv är det så många korkade, fördömande människor och du kommer säkert mest få idiotiska kommentarer. Men det visste du väl redan, eller hur?

Så ryck upp dig. För DIN skull.

• Anonym (smygaren)
    Anonym (Suck !) skrev 2010-06-21 14:10:38 följande:
    Varför skriver du det här? Som ett litet rop på hjälp? Vad vill du höra??
    Du verkar ju veta vad som är rätt och fel. (och nej, som missbrukare skiter man i det och vänder allt fel till rätt)

Du behöver uppenbarligen hjälp. Du vet, så väl som jag och många andra att man inte stannar vid 4 linor. Du VET att det blir värre. Tillslut kommer ekonomin i kläm. Och NEJ du slutar inte då.

Ring öppenvården i din kommun. Våga säg som det är eller forsätt knarka.
    Här på familjeliv är det så många korkade, fördömande människor och du kommer säkert mest få idiotiska kommentarer. Men det visste du väl redan, eller hur?

Så ryck upp dig. För DIN skull.
    Vad jag vill höra? Hade världen eller människan varit funtad till att bara säga det som andra ville höra vilket det tyvärr finns folk som är så kan man inget annat göra än att tycka synd om den människan. Jag använder mig av FL's forum för att skriva av mig som många andra om mina tankar och/eller mina åsikter. Hoppas jag inte stöter på mer fördömmande folk som du......lätt att vara den som dömmer aldrig den som blir dömd.
  • EmmaMag

Om du inte ser något fel så tror jag iofs inte att du kommer följa några råd... men bara för att dela med mig av min tanke så tänker jag att du kanske skulle ta kontakt med psykiatrin och se om du kan få ställa dig på kö för en neuropsykiatrisk utredning. Har man AD/HD är man ofta väldigt hjälpt av amfetamin för att få lite lugn och ro i huvudet. Får du en diagnos kan du istället bli hjälpt av medicin som inte kommer att dra ner dig i träsket på samma sätt som ett narkotikamissbruk med största sannolikhet kommer att göra.

• Anonym (smygaren)
    EmmaMag skrev 2010-06-21 14:16:50 följande:

Om du inte ser något fel så tror jag iofs inte att du kommer följa några råd... men bara för att dela med mig av min tanke så tänker jag att du kanske skulle ta kontakt med psykiatrin och se om du kan få ställa dig på kö för en neuropsykiatrisk utredning. Har man AD/HD är man ofta väldigt hjälpt av amfetamin för att få lite lugn och ro i huvudet. Får du en diagnos kan du istället bli hjälpt av medicin som inte kommer att dra ner dig i träsket på samma sätt som ett narkotikamissbruk med största sannolikhet kommer att göra.

Är diagnostierad med autism samt bordeline
  • Anonym (Suck !)
    Anonym (smygaren) skrev 2010-06-21 14:14:39 följande:
    Vad jag vill höra? Hade världen eller människan varit funtad till att bara säga det som andra ville höra vilket det tyvärr finns folk som är så kan man inget annat göra än att tycka synd om den människan. Jag använder mig av FL's forum för att skriva av mig som många andra om mina tankar och/eller mina åsikter. Hoppas jag inte stöter på mer fördömmande folk som du......lätt att vara den som dömmer aldrig den som blir dömd.
    Synd att du tog det så, för det var inte dömma jag ville. Inte alls.
    Jag skrev vad jag tyckte. Och det är att du behöver hjälp och det kan du få.
    Om du inte vill ha hjälp så kommer du ingenstans med att skriva av dig här, för många kommer skriva samma sak- att hjälp är det du behöver.

Och om jag varit en av dom som aldrig blivit dömd, så hade jag aldrig skrivit.

jag skrev att du behövde hjälp. Och, okej... det var inte det du ville höra, uppenbarligen.
    Du kanske bara ville "lätta ditt hjärta", skriva av dig lite.
    Men jag förvanar dig bara, många kommer att reagera starkt och inte förstå...
  • Anonym (medberoende..)

Ni som skriver "ryck upp dig" och att inlägget är dumt.. Ni vet inget om missbruk!

Vad fan vet ni? Det är inte lätt när man är i den sitsen.. ÖK blir frustrerad på såna som ska sitta och predika och tro dom kan allt när dom aldrig träffat någon eller missbrukar själv!

Lider med dig tjejen.. Men sök hjälp och tänk på dig själv!! Hur är din kille? Missbrukar han också? Tänk på din framtid.. Du vet att det ALDRIG leder något gott i missbruk i längden! inte för någon!

• Anonym (smygaren)
    Anonym (medberoende..) skrev 2010-06-22 23:32:40 följande:
    Ni som skriver "ryck upp dig" och att inlägget är dumt.. Ni vet inget om missbruk!

Vad fan vet ni? Det är inte lätt när man är i den sitsen.. ÖK blir frustrerad på såna som ska sitta och predika och tro dom kan allt när dom aldrig träffat någon eller missbrukar själv!

Lider med dig tjejen.. Men sök hjälp och tänk på dig själv!! Hur är din kille? Missbrukar han också? Tänk på din framtid.. Du vet att det ALDRIG leder något gott i missbruk i längden! inte för någon!
    =) Tack för ditt stöd min kille är den som börjat och fått med mig i det. Sen slutade han, har haft något återfall men jag håller på bakom ryggen på honom. Gör jag det för att bespara honom något eller gör jag det för att jag inte orkar med min livssituation? Man kan ju få livskriser i vilken ålder som helst verkar det som....
  • Anonym (medberoende..)
    Anonym (smygaren) skrev 2010-06-23 00:06:32 följande:
    =) Tack för ditt stöd min kille är den som börjat och fått med mig i det. Sen slutade han, har haft något återfall men jag håller på bakom ryggen på honom. Gör jag det för att bespara honom något eller gör jag det för att jag inte orkar med min livssituation? Man kan ju få livskriser i vilken ålder som helst verkar det som....
    Jobbig sits:( Är han äldre än dig? som jag förstår är du ganska ung? klart alla kan få livskriser. Usch det är så svårt att tala i detta när man redan är "inne" i det. Hur är dina förhållande till övriga av din familj? Missbruk där också? aktiva?
    håller du dig till den drogen?

Lider med dig.. Och hoppas innerligt att du ska kunna ta dig ur detta:(
  • Anonym (smygaren)
    Anonym (medberoende..) skrev 2010-06-23 09:23:53 följande:
    Jobbig sits:( Är han äldre än dig? som jag förstår är du ganska ung? klart alla kan få livskriser. Usch det är så svårt att tala i detta när man redan är "inne" i det. Hur är dina förhållande till övriga av din familj? Missbruk där också? aktiva?
    håller du dig till den drogen?

Lider med dig.. Och hoppas innerligt att du ska kunna ta dig ur detta:(
    Det har ju alltid funnits missbruk i familjen i form av både droger och alkohol. Så har ju alltid vuxit upp med missbruk som något som är okej. Min respektive är 13 år äldre än mig. Så han har gjort sin grej ett bra tag. Han var i ett förhållande innan mig i 5 år där hans respektive inte knarkade men hon satt med och vände andra kinden till när han knarkade bara han inte lämnade henne var hon nöjd.
  • Anonym (medberoende..)
    Anonym (smygaren) skrev 2010-06-23 10:37:37 följande:
    Det har ju alltid funnits missbruk i familjen i form av både droger och alkohol. Så har ju alltid vuxit upp med missbruk som något som är okej. Min respektive är 13 år äldre än mig. Så han har gjort sin grej ett bra tag. Han var i ett förhållande innan mig i 5 år där hans respektive inte knarkade men hon satt med och vände andra kinden till när han knarkade bara han inte lämnade henne var hon nöjd.
    Jag hoppas innerligt att du har styrkan att sluta:) har du endast sysslat med amfetamin?
  • Anonym (smygaren)
    Anonym (medberoende..) skrev 2010-06-24 09:12:05 följande:
    Jag hoppas innerligt att du har styrkan att sluta:) har du endast sysslat med amfetamin?
    Ja innan dess var det alkohol
  • Sofia L

Som någon skrev tidigare, förr eller senare räcker inte varorna och inte heller ekonomin. Det som då återstår är kriminalitet och/eller prostitution, om du nu inte redan börjat med det. Min råd är att söka hjälp medans vägen tillbaka är förhållandevis kort. Vad för problem du än har finns det människor som kan hjälpa dig. Kram!

• Anonym

Missbrukade cannabis dagligen under en lång period, tills jag lärde mig att hålla det lagom. Man mår myyyyyyycket bättre om man kan leva ett helt normalt utan droger, men ändå kunna ta sig en splirre på fredagskvällen exempelvis.

Missbruk är inget liv.

• Anonym (Mimi)

Jag gick dagligen på höga doser amfetamin i lång tid. Jag mådde bra av det då, men det sabbade faktiskt indirekt mitt liv. Hade glömt att betala en massa räkningar då jag inte kunde hålla koll på dagarna och pengarna såklart, fick nervskador i benen så jag knappt kunde gå på över ett halvår (och det blev värre i efterhand, inte just när skadorna uppkom), langaren hamnade i fängelse och min knarkarkompis började mordhota mig. Killen gjorde slut och allt var bara helt förvirrat och knäppt. Var inte drogerna i sig, men allt omkring och efteråt.

En dag måste du sluta ändå, så lika bra att göra det nu.

• idiblon yes

Det kommer att sluta illa om du fortsätter.

Men jag vet hur gott det är.

Vilar vid denna källa...
  • Kalycia

TS, går du i DBT? Dialektisk beteende terapi alltså. Det är utformat för människor med borderline och det låter som om det skulle kunna vara den perfekta hjälpen för dig.

• Anonym (evelina)

Jag älskade amfetamin och tog det varje dag i ett år, grejen är att tillslut blev jag inte ens hög utan det var som att dricka en kopp kaffe.. Men nu har jag slutat, jag mår sååå mycket bättre, jag skulle aldrig ta det igen.. Asså en läkare visade att dom som  tog droger, ecstasy, kokain osv. Man kunde se det på deras hjärnor för det var hål lite här och var i dom...

Jag var helt förlorad i drogerna, mådde skit dåligt i normalt tillstånd. Men se till att skaffa dig en passion, något som du älskar som itne är droger, så gör du det som att du vore beroende av den grejen, tex. Förälska dig i pop och läs på om alla artister, turneer, boka biljett för konserter, lyssna på musiken, läs om historian, om ursprungslandet osv.. all din tid, så att du inte har någon tid att tänka på att du ska ta...

Hoppas jag kunde hjälpa...

• Anonym (ej bärs)
    idiblon yes skrev 2010-06-24 23:09:33 följande:
    Det kommer att sluta illa om du fortsätter.

Men jag vet hur gott det är.
    det smakar skit i munnen, och det fräter i näsan, inte gott alls, men visst var det skönt med lite....
Svar på tråden Jag går hem till väninna och missbrukar amfetamin varje dag