• Cocoo1

Delad vårdnad jobbar skiftgång.....

Jag har varit separerad från mitt barns far nu i ca9-år och har jobbat skift hela tiden..... Har fungerat bra mycket för att min då nya sambo kunde vara hemma och vara med henne då jag var på jobbet..... Har för en tid sen blivit  ensam igen pga sker han gjort som jag inte kunde förlåta.... till problemet.... jag jobbar nu  3-skift som innebär 1-vecka fm ,1-vecka em , 1-vecka natt , detta ledde till att min dotter som nu är 11-år ville prova på att vara hemma medans jag var på jobbet då jag jobbar em & natt ... har fungerat bra då jag förberett mat mm,mm ..... men nu tycker hennes far ca 2-mån senare att detta inte är ok trotts att dottern tycker det fungerar bra.....Han vill nu ta henne på heltid , för att jag bara ska få ha henne då jag jobbar förmiddag och varannan helg... Finns det några regler för sånt här????? har googlat men hittar inte något..... 
    Gråter

• Svar på tråden Delad vårdnad jobbar skiftgång.....
  • Anonym

men du? Är det inte bra om ni har koll på henne..hon är säkert en duktig tjej,men kan ni inte komma till en kompromiss? Pappan behöver ju inte ha henne heltid,men de dagar du jobbar nätter kanske.
    11år..kanske inte super att sova själv?

• Anonym

Ni föräldrar bestämmer!
    Han kan inte tvinga dig gå med på att han har heltidsboende. Vill han ha det och du motsätter dig så måste han stämma dig i tingsrätten. Hamnar ni där kommer antagligen även barnet att bli hörd om sin inställning.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-21 15:30:36 följande:
    Ni föräldrar bestämmer!
    Han kan inte tvinga dig gå med på att han har heltidsboende. Vill han ha det och du motsätter dig så måste han stämma dig i tingsrätten. Hamnar ni där kommer antagligen även barnet att bli hörd om sin inställning.
    skulle tro att de inte skulle gilla att ett barn sover själv så mycket..
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-21 15:31:53 följande:
    skulle tro att de inte skulle gilla att ett barn sover själv så mycket..
    Vet du eller gissar du? Klart barn kan sova själva om de har möjligheter att ringa nsh.
Svar på tråden Delad vårdnad jobbar skiftgång.....