• Anonym

Vad fan ska jag använda????

Jag blir galen! Och ger snart upp
    P-piller blir jag deppig av, går upp i vikt och tappar sexlusten totalt! P-sprutan funkar inte alls! Nuva-ring får jag svamp av. Och av kopparspiralen blöder jag i stort sätt hela tiden....blir galen! Vad ska jag ha för preventivmedel egentligen? Kondom har vi inga problem med egentligen men det skulle ju vara ganska skönt att ha ett "vanligt" prev.medel....

Hjälp!

• Svar på tråden Vad fan ska jag använda????
  • Psykologstudenten

Ska du skaffa barn i framtiden eller är du färdig med det? För i så fall kan man ju sterilisera sig.

• Lillsnufflan

Jag skulle också föreslå minipiller om du inte har testat det. Själv kan jag inte äta p-piller för jag får högt blodtryck men minipiller har ju inte alls samma påverkan. Det fungerar för många som har problem med p-piller.

Annars är det väl bara kondom som återstår om du inte vill använda pessar men det är ju lika "bökigt".

• Anonym

Jag har barn sedan innan och tanken är väl att inte skaffa fler, men vi är inte helt säkra än så strerilisering är inte ett alternativ. Minipiller kanske är bra, men har man inte massa mellanblödningar av dem också?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-21 17:14:57 följande:
    Jag har barn sedan innan och tanken är väl att inte skaffa fler, men vi är inte helt säkra än så strerilisering är inte ett alternativ. Minipiller kanske är bra, men har man inte massa mellanblödningar av dem också?
    Jag får vanlig mens av mina. Menscykeln ändrades inte ett dugg när jag började med minipiller och när jag slutade fortsatte den som vanligt.
  • Anonym (tjej23)
    Du kan lika gärna slippa mensen helt, det är lika vanligt som att få mellanblödningar. Jag äter cerazette och blöder typ en dag varannan månad eller mer sällan. En nära vän till mig som också äter cerazette har inte haft nån blödning på typ 3 år...
    Jag är supernöjd med mina cerazette så jag tycker att du kan prova dom för det kan ju vara ett alternativ som fungerar för dig :)
  • Anonym

Tack för era svar! Då ska jag nog dra ut den jäkla spiralen och satsa på mini-piller istället. Man kan ju testa iaf!

• LinnV
    Jag provade allt också men inget fungerade. Men mini-piller fungerade för mig, jag åt cerazette. Jag hade lite blödningar till och från de två första månaderna, sen blödde jag inte på ett helt år. Jag mådde kanon.
  • Anonym

Då ska jag försöka få en tid att plocka ut spiralen och börja med mini-piller istället! Det verkar vara det sista alternativet...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-21 17:19:28 följande:
    Jag får vanlig mens av mina. Menscykeln ändrades inte ett dugg när jag började med minipiller och när jag slutade fortsatte den som vanligt.
    Kan tillägga: vet att många slipper blödningar helt. Själv är jag nöjd med att få min mens som vanligt, då behöver jag inte noja för att jag är gravid =)
Svar på tråden Vad fan ska jag använda????