• anna h29

Sekundär barnlöshet i Göteborg/Reproduktionsmedicin Sahlgrenska

Hej!

I oktober 2006 föddes vår underbara dotter. Jag blev gravid direkt efter att ha slutat med p-piller och hoppades på samma tur förra sommaren när vi började försöka få ett syskon. Men det ville sig inte.

Jag är nu inne på min tredje pergotimekur och kör samtidigt med Clearblue fertilitetsmonitor. Förra vändan låg den på hög (nr 2/3) under nästan 15 dagar men monitorn nådde aldrig max. Jag vet att det kan bli lite rubbade värden när man äter detta läkemedel, men gud vad jag skulle vilja veta om jag ens hade någon ägglossning. Hade ju världens värk och det körde hur mycket som helst i magen.

I alla fall - min gynekolog (privatpraktiserande) har stängt under sommaren. Han berättade också att jag inte är prioriterad på Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska eftersom vi redan har ett barn tillsammans. Mycket sorg i mitt hjärta var det den dagen.

Är det någon som vet om jag kan få kolla eventuella äggblåsor hos ex Reproduktionsmedicin på Sahlgrenska nu när min gynekolog har sommarstängt?

Någon som varit i samma sits och fått hjälp via landstinget? 

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet i Göteborg/Reproduktionsmedicin Sahlgrenska
  • Jessa79

Hej,

Reproduktionsavdelningen på SU är även den stängd under sommaren och öppnar först i aug/sep.

Jag har också en dotter och det gick väldigt lätt att bli gravid med henne. Därefter har tyvärr inte lyckan varit med oss utan de efterföljande graviditeterna har tyvärr slutat i sena mf dock har jag hitills haft lätt för att bli gravid så våra problem är inte riktigt lika.

Nu har läkarna efter mitt senaste mf (v18) skickat en remiss till reproduktionsavdelningen men jag har liksom du fått höra att jag/vi inte är prioriterade men främst för de inte kan göra något inte för att vi har barn sedan tidigare. Ska bli spännande att höra om de tar emot oss i höst och vad de egentligen kan göra åt det då läkarna inte förstår varför det går som det går och inga fel hittas..

• anna h29
    Jessa79 skrev 2010-06-22 14:42:05 följande:
    Hej,

Reproduktionsavdelningen på SU är även den stängd under sommaren och öppnar först i aug/sep.

Jag har också en dotter och det gick väldigt lätt att bli gravid med henne. Därefter har tyvärr inte lyckan varit med oss utan de efterföljande graviditeterna har tyvärr slutat i sena mf dock har jag hitills haft lätt för att bli gravid så våra problem är inte riktigt lika.

Nu har läkarna efter mitt senaste mf (v18) skickat en remiss till reproduktionsavdelningen men jag har liksom du fått höra att jag/vi inte är prioriterade men främst för de inte kan göra något inte för att vi har barn sedan tidigare. Ska bli spännande att höra om de tar emot oss i höst och vad de egentligen kan göra åt det då läkarna inte förstår varför det går som det går och inga fel hittas..
    Hej,

och tack för ditt svar. Då slipper jag undra över huruvida de skulle ta emot mig eller inte.
    Alla har vi våra problem på olika fronter. Jag önskar er lycka till och hoppas på bättre lycka.

Jag antar att man inte "får" lov att söka för sånt här på gynakuten....och det förstår jag givetvis. Men jag skulle så gärna vilja veta om det överhuvudtaget sker någon ägglossning eller inte.
Svar på tråden Sekundär barnlöshet i Göteborg/Reproduktionsmedicin Sahlgrenska