• LillaMalin

Emmaljunga scooter VS emmaljunga scooter 2.0 ???

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en "gammal" scooter eller den nya 2.0.

Nån som haft båda?
    Är det nån större skillnad?

Jag gillar att 2.0 har större varukorg och fickor på sidorna av suffletten.
    Men är det nåt annat som är nån större skillnad?

Funderar om jag ska köpa en beg "gammal" och lite tillbehör
    eller bara en ny 2.0...

Kan väl tillägga att jag gått igenom 26 vagnar varav 2 scootrar redan

Amanda 05 * Emilia 08 * Oliver 09
  • Svar på tråden Emmaljunga scooter VS emmaljunga scooter 2.0 ???
  • TheMother

Har inte haft båda, bara sett 2.0 och äger en gammal (2009 års modell). Är så avundsjuk på den nya vagnen, just pga den mycket större korgen. Som det är nu så måste t.ex skötväskan hängas på handtaget vilket medför att den hängen å gnider sig mot sufletten så det låter förskräckligt.
    Sen är ju fotstödet anorlunda, det på 2.0 är ju i hårdplast, med bara lite tyg som hänger ner = lättare att hålla rent.

Mamma till Anton 080920
  • LillaMalin

Jag behöver nog den större varukorgen iaf.
    Plus skötväska på handtaget Tungan ute
    Har 3 små barn så det ska med både det ena och det
    andra när man ska ut!

Men det är dåligt med beg 2.0 och det blir ju lite pengar
    om man ska köpa ny. Spec eftersom jag vill ha lite
    tillbehör oxå

• TheMother

Jo, alla småsaker drar ju iväg. Och att det är dåligt med 2.0 på beg-maknaden kan jag nästan förstå, man behåller den ju i iaf 2 år, och den kom ju förra året, så den är ju bara 1 år gammal.
    Själv är jag sugen på ny vagn från kommande års kollektion, finns en superläcker i grå, med blommigt tyg. De tillverkas ju dock inte än, å tror nog inte sambon är så sugen på att skaffa ny vagn igen

Mamma till Anton 080920
  • Nomen

Jag sålde min 2.0 för att jag ogillade fotstödet i plast och för att jag tycker den är lite trång över bygeln. Sedan föredrar jag varukorg i stål... Nu har jag en jättefin 2009:a (pro red - sketasnygg), och den har fickor i sufletten, både bak o på sidorna. Den har mycket bättre fotstöd: bredare och tåligare, och är något rymligare (marginellt i o f s).  Men 2.0 :an som jag hade var snyyyyygg, den var i lime (2010)...

T 2007 & S 2009
  • LillaMalin

Det enda jag irriterat mig över på scootern är att jag tycker bygeln är låg och trång när man ska ha i och ur barn med tex vinterskor.
    Menar du att 2.0an är trängre där??

Jag som nästan hade bestämt mig för en 2.0 Obestämd

• Whirlwind

Jag köpte Emmaljunga Scootern 2.0 för 1999 kronor sprillans ny så jag tyckte endå det var ett bra pris..
    Älskar den stora varukorgen, och stänkskydd finns ju inte heller på den gamla vagnen

• LillaMalin

Här kostar den 2440:-, man kan ju få en "gammal" på blocket för ca 1000:- mindre...

Men får jag min dubbelvagn såld så blir det nog en ny 2.0 iaf... kanske... Drömmer

• Nomen
    LillaMalin skrev 2010-06-22 09:48:08 följande:
    Det enda jag irriterat mig över på scootern är att jag tycker bygeln är låg och trång när man ska ha i och ur barn med tex vinterskor.
    Menar du att 2.0an är trängre där??

Jag som nästan hade bestämt mig för en 2.0 Obestämd
    Den är nog inte så mycket trängre... Men jag föredrar "det gamla" fotstödet. Synd att det inte går att vicka ner ett hack till, som brio race t.ex. Och så blir jag galen på tygvarukorgar...

Fotstödet på årsmodell 2009 och bakåt kan man använda som "syskonsits" har jag sett... Naturligtvis inte rekommenderat av Emmaljunga

2.o är snygg. Jag skulle ta en i lime
    T 2007 & S 2009
  • LillaMalin

Usch, jag blir bara snurrig i huvudet

Om jag har den gamla med liten varukorg måste jag ha en skötväska.
    Då kan jag inte ha ståbräda vilket vore bra att kunna ha...

Om jag har 2.0 kanske jag klarar mig utan väskan och kan ha ståbräda?

Till 2.0 har jag en bräda som funkar, det har jag troligen inte till den gamla.
    Om inte samma funkar som på city crossen?

Jag river mitt hår och kör min brio el city elite tror jag

• Nomen
    LillaMalin skrev 2010-06-22 20:41:21 följande:
    Usch, jag blir bara snurrig i huvudet

Om jag har den gamla med liten varukorg måste jag ha en skötväska.
    Då kan jag inte ha ståbräda vilket vore bra att kunna ha...

Om jag har 2.0 kanske jag klarar mig utan väskan och kan ha ståbräda?

Till 2.0 har jag en bräda som funkar, det har jag troligen inte till den gamla.
    Om inte samma funkar som på city crossen?

Jag river mitt hår och kör min brio el city elite tror jag
    Brädan till CC:n funkar ej på gamla scootern. Jag har en easy rider med långa raka stag och små krokar. Jag tycker jag kan ha en skötväska i alla fall. Men det behövs oftast inte...   Jag ska sluta pladdra ...
    T 2007 & S 2009
Svar på tråden Emmaljunga scooter VS emmaljunga scooter 2.0 ???