• Erik

Minskade fosterrörelser runt v. 37?? HJÄLP!!!

Hittills har babyn lekt rövare i min mage dagarna igenom och varit speciellt orolig och vild på kvällen och när jag skall börja sova, men i går kväll, hela natten och hela dagen i dag har den varit så ovanligt lugn. Visst känner jag av den nu som då men inte alls som förut. Kan fosterrörelserna minska så här mycket på en gång?? Skall dom göra det den här tiden?? Är i v. 37 (36+0). Någon annan med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser runt v. 37?? HJÄLP!!!
  • fluff

Jag tror inte du behöver vara orolig, tänk på att det är väldigt väldigt ont om plats nu... Hade du däremot inte känt av några rörelser alls på några dagar tycker jag det hade varit läge att kontakta bm för undersökning. Har du provat att äta isglass eller något annat väldigt kallt för att se om den blir lite livligare då??

• Erik

Jag prövade med iskallt vatten och apelsinjuice, men den rörde sig inte nämnvärt av det....... Nog är säkert allt OK. Jag känner ju av den nu som då i alla fall. Saknar bara dess vilda buffar..... =)

• antefa

har också minskade rörelser..men märker livstecken varje dag iallafall!

• Liselotte

E det inte så att bebben lugnar ner sig mot slutet. Dels för att det börjar bli ont om plats och sen kanske för att den också börjar känna av när det är dags. Om den har fixerat sig, så är den kanske lugnare.
    Vad vet jag......?

• MaDdO

Man skall enligt förlossningen ALLTID åka in och kolla om man är orolig vid minskade rörelser! Så ring du dom och hör! Men det är SÄKERT ingen fara för det! Det lugnar juh ner sig mot slutet när det blir mer trångt därinne, men ring in och prata med dom, bara det kan kanske lugna dig något! Lycka till!

• Erik

Jag ringde min BM i dag och hon sa att jag skall lägga mig ner och räkna fosterrörelser den tidpunkt på dygnet då den brukar vara som mest aktiv. Om jag känner av mer än 10 rörelser på en timme så är det ingen fara. Känner jag under 10 på en timme skall jag räkna under en timme till (den kan ju ha sovit) och om jag inte då heller kommer till 10 så skall jag åka in till förlossningen. Men med rörelser så räknas ALLA rörelser. Jag kom till 6 rörelser på 10 minuter så det är lugnt!! =)

Svar på tråden Minskade fosterrörelser runt v. 37?? HJÄLP!!!