• Anonym (Undrar)

BADA efter kejsarsnitt?

Hejsan.

27/5 fick jag gjort ett kejsarsnitt, allt gick bra och såret är läkt och agrafferna borta.. Skall snart på semester ( nästa helg ) där det ingår MKT bad, men alla säger att ja inte borde :( Men jag VILLkan det vara så farligt?? Blöder inget mer heller från underlivet.

• Svar på tråden BADA efter kejsarsnitt?
  • pigglet

Har bara hört att man ska vänta tills avslaget slutat. Kan inte tänka mig att det skulle spela någon roll för själva snittet. Men du kanske skulle ringa och kolla med bm?

• Anonym (Undrar)

mmm kanske men ja e lite rädd att hon säger ja skal vänta ..... ;)

• Anonym (ee)

min barnmorska sa att det var ok sålänge jag slutat blöda från underlivet. Å de läkt fint på magen vilket de hade efter 2 veckor för mig. Badade iof då bara dabkar men gick efter 1,5 månad tillbadhus å simmade. De tyckte min BM var helt ok.

• jennyc

så fort avslaget är bortgår de bra att bada enligt min gynläkare, däremot inte sola ärret på ett halvår minst

• Anonym

Jag har bara duschat tills efter efterkontrollen de 2 gånger jag snittats för att vara på den säkra sidan. Har inte velat utsätta bandaget för mer än så så länge jag haft det och därefter velat ha start på vitt först att såret läkt som det ska. Är du osäker kan du säkert gå till mvc och be en sköterska titta på det för de brukar vara väldigt duktiga på att göra en sådan bedömning. Så gjorde jag efter mitt första snitt när det kändes konstigt och varken jag eller min man visste om det var ok att såret såg ut som det gjorde. Fråga hellre en gång för mycket än en för lite så du inte får inflammation för då om någon gång lär du ju ångra att du testade att bada även fast du så gärna vill det. Lycka till!

• Anonym (Undrar)

Tack... Får ta o ringa MVC o fråga!!!!

Svar på tråden BADA efter kejsarsnitt?