9-årings reaktion vid skilsmässa..
Min man och jag ligger i skilsmässa...det är jag som har tagit steget att lämna min man, han är j-vligt bitter och arg på mig..jobbigt! Den utlösande faktorn var att jag hade en liten "fling" med en annan man för drygt ett halvår sen..den "flingen" varade endast ett par veckor..och är alltså avslutad sen länge..dock började jag fundera på vad jag ville med mitt liv, osv...funderade några månader och kom till sist fram till att det bara fanns en väg ut och det var att skiljas. Tyvärr...
Nu till min "fråga"...vi har en son ihop som nyss fyllt 9 år och han har väl tagit detta rätt OK såhär långt...men han mår ofta illa nu... Vi har pratat med honom och sagt att det nog är för att han är orolig och tycker att det här med att mamma och pappa flyttat isär är jobbigt. Försöker vara tydlig mot honom och säga att det är helt OK att tycka att det är jobbigt, och att det är normalt att må dåligt av det..men att det kommer att gå över så småningom. Vi vill ju hans bästa framför allt! Kan tillägga att jag flyttat till en lägenhet och min blivande ex bor kvar i vårt hus...gick att lösa ekonomiskt som väl var...önskade att han skulle kunna bo kvar så han slipper flytta och att sonen har nån trygghet kvar med sitt rum, etc..
Jag flyttade för knappt 2 månader sen, och känner verkligen att jag gjort rätt, åtminstone..var ingen lätt väg fram till det beslutet, kan jag säga...
Tacksam för att höra lite om hur ditt/dina barn reagerat på skilsmässa, och hur ni tacklade det?