• Jenny1

Förlova sig som särbo?

Vad tycker ni? Är det ok att förlova sig som särbo? Eller ska man vänta tills man bor ihop?
    Vi kommer att bli sambos om ca ett år (i början av nästa sommar).
    Vi har börjat prata lite om förlovning - och båda vill. Men jag har sagt att det är upp till honom att fråga! (har varit förlovad och gift tidigare och vill att det ska gå "rätt" till den här gången!).
    Vet att han funderar lite på det här - när han ska fråga och så... Väntar med spänning på vad som händer!
    Fast jag vet ju inte egentligen om han kommer att fråga innan vi bor ihop. Men det är alltid kul att höra vad andra tycker!

• Svar på tråden Förlova sig som särbo?
  • La Lola

Klart att det är ok.
    Varför skulle det inte vara det?

Då reagerar jag bra mycket mer på särbos som skaffar barn o fortsätter bo på varsitt håll.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jenny1
    La Lola skrev 2010-06-22 08:45:49 följande:
    Klart att det är ok.
    Varför skulle det inte vara det?

Då reagerar jag bra mycket mer på särbos som skaffar barn o fortsätter bo på varsitt håll.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
    Ja det förstår inte jag heller hur man kan göra!

Då är det bara att vänta och se vad han planerar.. :)
  • Bedan

Med tanke på att det för inte så länge sen var att föredra att gifta sig utan att ha testat att bo ihop tycker jag inte att det borde vara ett hinder för förlovning. Förlovning har ju dessutom nuförtiden inga rättsliga följder så man kan ju bryta den utan påföljd.

• Jenny1
    Bedan skrev 2010-06-22 09:11:57 följande:
    Med tanke på att det för inte så länge sen var att föredra att gifta sig utan att ha testat att bo ihop tycker jag inte att det borde vara ett hinder för förlovning. Förlovning har ju dessutom nuförtiden inga rättsliga följder så man kan ju bryta den utan påföljd.
    Så är det ju! Men tanken är att vi ska gifta oss.
  • Clobberella

Ok? Why the hell not? Jag känner ett par som är gifta och bor i var sin stad...

• Jenny1
    Clobberella skrev 2010-06-22 09:46:57 följande:
    Ok? Why the hell not? Jag känner ett par som är gifta och bor i var sin stad...
    Ok! Kul att dom har fått det att funka!
Svar på tråden Förlova sig som särbo?