• celin01

Flytningar efter ÄL, gravid? Berätta!!

Denna tråd är inget för de kräsna! Så, nu har jag varnat er..

Jag och min sambo försöker bli gravida efter ett missfall. Hade ägglossning för tre dagar sedan och väntar nu på BIM! Jag tycker att graviditet är ett mkt intressant ämne, därav denna tråd. Tro inte att jag har ngn hets över om jag är gravid eller inte. VI har lärt oss av förra gången, nu vet vi att det blir när det blir.

Nu till frågan!
     Ni som också planerat/planerar barn, har ni haft geléaktiga flytningar efter ÄL och ni blivit med barn den gången? (När ni precis blivit befruktade alltså). Har har nästan haft som ÄLflytningar nu tre dagar senare. Som jag inte brukar ha annars. Och tro mig, jag har haft full koll på min kropp i ett sju månader nu.. Undrar om det kan vara ett tecken på att allt gått vägen eller spelar kroppen mig ett spratt?:)¨

Vad har ni för erfarenheter, berätta!:)
  • Svar på tråden Flytningar efter ÄL, gravid? Berätta!!
  • Liv73

När jag var gravid så hade jag precis sådana flytningar! Lovande

• Kia82

Jag fick en genomskinlig väldigt vattnig men ändå lite gelekonsistens på en flytning omkring 4 dagar efter ÄL, denna kom i samband med en riktig ordentlig molvärk. Väntar fortfarande in BIM den 28-29/6 men ska testa redan nu om ett par dagar för jag kan helt enkelt inte hålla mig och har plussat tidigt förr.

• DevilsDaughter

Jag är alltid helt torr mellan ÄL och mens och har varit det utan undantag under 6 månaders försök, jag väntar just nu på motsatsen, dvs att få mer flytningar, är på ÄL+6 idag..

• celin01
    Liv73 skrev 2010-06-22 14:06:22 följande:
    När jag var gravid så hade jag precis sådana flytningar! Lovande
    ok, låter bra:):) Så spännande denna tid innan BIM. Tur att man har mkt att stå i så man inte hinner tänka så mkt på det. Då blir man ju galen:P
  • annakohler

själv är man på bim-2

• Kia82
    celin01 skrev 2010-06-22 17:51:32 följande:
    ok, låter bra:):) Så spännande denna tid innan BIM. Tur att man har mkt att stå i så man inte hinner tänka så mkt på det. Då blir man ju galen:P
    Tur att det finns tillförlitliga test där chansen är stor att man får det där plusset tidigare än BIM så att man slipper vänta ut de där sista dagarna.
  • celin01

Nu har det gått 34 dagar sen min förra mens. Har börjat få lite smått värk i magen och ryggen. Måtte det inte vara mensvärk! Men hade lika värk förra gången jag var gravid.. Den graviditeten slutade  dock olyckligt..

Jag ska köpa ett test i morgon, Jag hoppas på det bästa:D

• annakohler
    celin01 skrev 2010-06-28 18:41:47 följande:
    Nu har det gått 34 dagar sen min förra mens. Har börjat få lite smått värk i magen och ryggen. Måtte det inte vara mensvärk! Men hade lika värk förra gången jag var gravid.. Den graviditeten slutade  dock olyckligt..

Jag ska köpa ett test i morgon, Jag hoppas på det bästa:D
    jag fick missfall idag
  • celin01
    annakohler skrev 2010-06-28 18:57:37 följande:
    jag fick missfall idag

Nej men vad tråkigt! Styrkekramar till dig!!

Jag testade negativt idag.. Men räknade från ÄL och inser nu att sedan dess har det bara gått 9 dagar! Så jag håller hoppet uppe!

• amj

Jag blev gravid (andra gången, båda slutade tyvärrmed MF) i februari och hade tydliga äggviteflytningar 2-4 dagar efter konstaterade ägglossning (testade med Clearblues digitala stickor) och sex.

Svar på tråden Flytningar efter ÄL, gravid? Berätta!!