• MåBra

Ditt bästa hålla-vikten-tips?

Kan man gå ner i vikt genom små, små förändringar i kost- eller motionsvanor? Jag vill höra om ditt bästa knep för att hålla vikten! 
    Det kan vara allt från att promenera till jobbet till att byta ut sockret mot sötningsmedel. Hör av dig till mig med din historia!

Historierna är till en artikel i enkät-form, dvs väldigt kort med en liten bild. De kommer att publiceras i tidningen Må Bra.

Hör av dig på mbvik3@mabra.aller.se

Hälsningar Elsa Larsson
    Må Bra 08-679 47 46 

• Svar på tråden Ditt bästa hålla-vikten-tips?
  • hemlig02

Mitt bästa hålla-vikten-tips är att äta ofta (bra saker då förstås) för att hålla förbränningen igång

• MåBra

Bra tips, vill du dela med dig av det i tidningen? 
    Hälsningar Elsa Larsson 

• Millans hustru

mitt tips är att göra motion till en DAGLIG vana. för mig funkar det inte att gå till gymmet två tre gånger i veckan eller jogga tre kvällar i veckan, jag behöver rutinen att peta in det DAGLIGEN. så nu har jag börjat springa varje dag, o de dagarna jag inte springer går jag en 30-60 min promenad ungefär samma tid. märkligt nog är det lättare äna tt få till det några gånger i veckan, o kroppen trivs, mindre sötsug o jämnare humör. dessutom lyxcigt med en egen timme varje dag tillsammans med min mp3!

• gastronomer

Jag håller med ovanstående. Motion, helst både flås och ett längre pass (dvs. konditions- och distansträning ihopbakat) varje dag is the shit för att hålla vikten. När jag pluggade för ett år sen så vet jag inte hur mycket skräp jag stoppade i mig, både i festsammanhang och för att hålla energin uppe långa pluggdagar. Trots detta gick jag aldrig upp, utan byggde snarare en fastare och piggare kropp tack vare alla muskler som kom på köpet (och ökar kroppens förbränning i vila!) när jag körde min dagliga träning.

Har inga som helst vetenskapliga belägg för detta, men det funkar för mig.

• Julias Farsa

Jag har alltid kört med konceptet att alltid äta mer än vad jag behöver, för då vet kroppen att den alltid får energi och behöver därför aldrig behöver lagra något inför en eventuell svältperiod.

Svar på tråden Ditt bästa hålla-vikten-tips?