• Anonym

läkare gav mig medicin mot klamydia NÄR JAG INTE ENS HAR DET.

Vad fan e de för fel på vården. är de verkligen korrekt ge ut antibiotika åt något man inte ens har???????????????????inte fan ska ja käka mot klamydia när testet var negativt.

jävla gissningslek dom håller på med.

• Svar på tråden läkare gav mig medicin mot klamydia NÄR JAG INTE ENS HAR DET.
  • Pickeli

Varför fick du det då?

Google it!
  • Menhir

Med så knapphändig information går det inte att säga om de gjorde rätt eller fel.

Vad gäller klamydiatester vet jag inte hur "säkra" de är, många tester är inte så bra som patienterna (och för all del mång läkare) tror dvs även om testet visar negativt kan ändå alla andra tecken tyda på klamydia och behandling sätts då in.

Eller du kan ha en infektion vars ursprung man inte kan spåra. Vad göra då? Vänta och se vad som händer trots bevär? Nej, knappast, då kan man ge en symptomatisk behandling dvs ger tex antibiotika för att häva infektionen och ev fortsätta utredningen senare.

Men som sagt, det är svårt att avgöra hur läkaren resonerat i ditt fall. Varför inte ringa och fråga??

• Lena

Man får även klamydiamedicin om ens partner har testat positivt och behandlas. Dtta för att man då kan vara så nyligen smittad att det inte syns.

• Anonym
    Lena skrev 2010-06-22 14:45:34 följande:
    Man får även klamydiamedicin om ens partner har testat positivt och behandlas. Dtta för att man då kan vara så nyligen smittad att det inte syns.
    han är inte smittad och vårt förhållande är inte nyligt och jag har inte klamydia nu ohc had einte för månader sen heller
  • Anonym (Undrande)
    Anonym skrev 2010-06-22 14:30:01 följande:
    Vad fan e de för fel på vården. är de verkligen korrekt ge ut antibiotika åt något man inte ens har???????????????????inte fan ska ja käka mot klamydia när testet var negativt.

jävla gissningslek dom håller på med.
    Vad spelar det för roll igentligen? sålänge du blir frisk ifrån det du tydligen behövde antibiotika för att bli av med.
  • Pickeli
    Anonym skrev 2010-06-22 14:48:14 följande:
    han är inte smittad och vårt förhållande är inte nyligt och jag har inte klamydia nu ohc had einte för månader sen heller
    Varför fick du antibiotikan då?
    Google it!
  • dotty

mediciner har inte bara ett användningsområde, och alla användningsområden står inte heller i fass. jag har ätit klamydiamedicin mot utslag.

varför ska du äta medicinen?

• Modgun

Bara för att din antibiotika behandlar klamydia såbetyder det INTE att den inte behandlar annat också.

T.ex. om man har skabb så ska man behandla det med tenutex (kräm) den tar även itu med flatlöss.

• Philippa

Du kasnke har en annan infektion i underlivet som måste behandlas?

För du måste a gått till läkaren av en anldning?

Svar på tråden läkare gav mig medicin mot klamydia NÄR JAG INTE ENS HAR DET.