• CCA

Färg på bröllpsgäst. burgundy eller dark win?

Ska försöka välja färg på klänning till ett bröllop. Vslet står mellan burgund ich dark win, Vilket är värst om färgen blir för klar eller om färgen blir för mörk?

i868.photobucket.com/albums/ab248/cgy2009/fabric/CH19burgundy.jpg

i868.photobucket.com/albums/ab248/cgy2009/fabric/CH20darkwine.jpg

Vill tilläga att jag från början valde bort alla röda nyanser fast jag trivs i rött och att det är bruden som nu övertalat mig att ta rött istället för lila.

• Svar på tråden Färg på bröllpsgäst. burgundy eller dark win?
  • Tant Groda

Jag gillade dark win bäst, men sen beror det lite på vad det är för typ av klänning oxå och vilken tid bröllopet är på (vår sommar höst vinter)

• CCA

Bröllopet är i slutet av augusti kl 15. Det är en chiffongkläning som går strax nedanför knäna.

• Tant Groda

Är det den klänningen som du har i din andra tråd, fast kort??
    Jag hade nog kört på dark win ändå. Den känns mer diskret och i vissa krestar ska man inte ha rött, men nu är det ju ok för brudparet...

• gealach

Kan vi inte en gång för alla sluta tro att det skulle vara fel att ha rött på bröllop? Titta på bilderna av de kungliga gästerna i lördags, det var mer än en röd klänning där. 

Utifrån min personliga smak och uppfattning tycker jag att den mörkare av dina två är finast.

• Bedan

Varför skulle det vara fel att ha rött på bröllop? För att "man har knullat bruuuuudguuuummen ifall man har rött på sig"? Vem skulle visa upp sitt sexliv med en färg på klänningen? Jag säger som Magdalena Ribbing; trams!
    Angående tyget hade jag valt burgundy med tanke på att du kanske kommer ha en liten solbränna mot slutet av sommaren och då kan det kännas lite för mycket med för mörk röd.

Svar på tråden Färg på bröllpsgäst. burgundy eller dark win?