Kina79 skrev 2010-06-24 21:32:39 följande:
Jag ser det som jättenyttig motion och bra träning för balans o kroppsuppfattning. Min stora tjej är dessutom lite mullig och har lätt för att gå upp i vikt, så för den sakens skull så är det kanon

Samma här! Jag var väldigt tveksam först och väntade mig en massa olyckor...men nu kan jag helt ärligt säga att det är den bästa leksak vi någonsin köpt! För aldrig förr har barnen fått någonting som de har använt flera gånger varje dag under så lång tid och som dessutom är nyttigt för dem. Barnen är 3, 7 och 9år gamla.
Det enda negativa jag kan säga är att inga andra föräldrar här omkring har några regler som helst för sina studsmattor. Finns det 6 barn som vill hoppa så får alla 6 hoppa samtidigt, och bollar och vad som helst får de också ha att bryta fötterna på... Hos oss har vi som regel att max 2 barn hoppar samtidigt och att de absolut inte får ha med sig några saker på studsmattan. Om de inte håller de reglerna blir de utan studsmatta, så det har funkat klockrent hittills, våra ungar läxar upp grannbarnen när det behövs

därför kan jag inte förstå varför vissa andra föräldrar inte vågar sätta gränser...